Bouwverslag: Linieschip de Friesland

Tavola (tekening) 6 is nog niet af maar toch even twee foto's van de voortgang die ik geboekt heb (naast de bouw van het expeditieschip):
20200328_162519(0).jpg
20200328_162049.jpg

De kleuren van de spiegel zijn mijn eigen keuze. Misschien niet historisch verantwoord maar ik ben tevreden.

Kleuren blijven altijd een kwestie van persoonlijke smaak en daar valt nog steeds niet over te twisten :), je model maakt wel 90 graden slagzij op de laatste foto :rolleyes:

Nu ben ik op het punt dat het geschut geplaatst moet worden. Volgens het bouwpakket worden ze zonder takels en touwen op het dek geplakt. Geen gezicht natuurlijk. Daarnaast nog een paar puntjes die ik wil aanpakken:
De bijboot die in mijn bouwdoos zat vind ik te groot. Het is waarschijnlijk niet de originele.
Er zitten geen zeilen bij. Overleg met mijn wederhelft geeft aan dat die er zeker op moeten.
In alle bouwbeschrijvingen die ik tot nu toe gelezen heb wordt er geklaagd over de tuigage.
Dus maar eens in overleg gegaan met onze admiraal. Resultaat:
20200331_150827.jpg

Vanaf nu kan ik dus gaan spieken bij bijvoorbeeld Hans.

Mooie bouw geworden zo. Ik heb een jaar geleden het bouwpakket zelf een keer tweedehands op gepikt. Ik heb nu spijt dat ik hem weer verkocht heb.

Mooie bouw geworden zo. Ik heb een jaar geleden het bouwpakket zelf een keer tweedehands op gepikt. Ik heb nu spijt dat ik hem weer verkocht heb.
Ik heb hem ook al een keer te koop aangeboden, zelfs voor een prikkie. Toen was ik nog niet zover. Nu wil ik haar niet meer kwijt

Ik ben blij dat je dat schip niet verpatst hebt Ton, nu kunnen wij lekker genieten.
En je kunt weer lekker vooruit zie ik.:worship::worship:

Back