Goede dag,
Zelfde kist andere omgeving.
De SIG Liberty is van eigenaar gewisseld.
Als herintreder in de modelvliegsport was ik op zoek naar een winter bouw project. Op marktplaats kwam ik hem tegen de kist en mn project.
Vele boxen worden geticked, een dubbel dekker, houtbouw, winter project, next level qua vlieg prestaties.
Bij thuis komst met het pakket Remco had het allemaal klaar staan. Incl. Bouwplank.
Alles eens goed bekeken. Tja old school bouwen.
Lezen van de beschrijving en tekening bekijken.
En mn eigen ideen krijgen vorm met de uiteindelijke uitvoering. Zoals, e-voortstuwing, closed loop voor het rudder,hoog/laag servo achter in de romp, koolstofpijp in de vleugels, enlarged ailerons, oracover, echte scharnieren ( low frictie), aileron servo,s in de vleugel.
Na veel wikken en wegen en bekijken van de mogelijkheden mbt verbrandings motoren (vette zooi van nitro wil ik niet meer) benzine mogelijk alternatief en dan 4takt ivm beter geluid door lager rpm. Ook dat niet geworden. Zijn te groot.
Uiteindelijk ben ik uit gekomen op electra.
Dit in detail nog uitwerken i.o.m. ervaren vlieg collega,s op de club.
Het bouwen,
Eerst de romp eens bekeken. Deze bleek krom. Wat te doen? Ik heb de staart in een emmer met warm water laten weken. En ja hoor de lijm kwam los ik kon de constructie zonder beschadiging losnemen.
Laten drogen en opnieuw inelkaar gelijmt. Nu recht althans wat de laser laat zien.
Nu wachten op de koolstof pijp. Voordat ik met de vleugels kan beginnen.
Een klus waar ik tegen op zie is het beplanken van de voorkant van de romp. Balsa laten weken maar dan nog ben ik bang dat het gaat breken. En met nat balse word de houtlijm ook verdunt?
Hoewel hier een foto van de status verwacht ik geen volledig bouwverslag te maken.
Groet Theo