Bouwverslag La Candelaria (Occre)

@Flying Scotsman
Ik zal het verdelen in verschillende soorten
De 3 flesjes van Occre heb ik de masten, kraaienesten en schip mee behandeld(3 flesjes van 100ml voor 15 euro vanuit Spanje besteld)
Dit is geen vernis of olie. Het is zo dun als water en trekt direct in het hout( het legt geen laag op het hout zoals vernis, beits of verf en met een 2e of 3e laag blijft de kleur hetzelfde als de 1ste laag, dus geen donkerdere tinten met meer lagen en geeft een zeer natuurlijk uiterlijk) en is ook alleen bij Occre te bestellen op hun website.

De matte vernis van Humbrol heb ik voor het dek en de boeg gebruikt. 3 lagen en geeft een super matte afwerking.
De semi gloss en satijn staan er voor de sier:p:D

20210113_215926.jpg

En deze heb ik voor de stand gebruikt. Vernis voor schilderijen. Geeft na 4 lagen een keiharde, kras en UV bestendig en watervaste laag.

20210113_215942.jpg

Alle vernis op waterbasis

Ik heb bepaalde delen die een andere keur hadden, en die ik graag in walnoot wilde hebben met beits van de Gamma behandeld. De goedkoopste beits van 2,50 voor 250ml

Hoop dat je er iets aan hebt.

En so ontdek Rip van winkel die bouw reg op die einde. Dit was alles my Bluenose projek op SOS se skuld! :) La Candelaria is prachtig, Dirk. Welgedaan! :thumbsup:

Back