Danny Mulders
verslagschrijvers
Weer een mijlpaal, het staand want is nu klaar!
De touwen die nog los hingen heb ik door middel van talrepen strak gespannen.
Vervolgens de laatste weeflijnen in de top van de grote mast. Voor de andere bouwers: vergeet ook niet de weeflijnen onder de marsen.
Hetzelfde verhaal bij de fokkemast:
En dan tot slot een totaaloverzicht van het hele staand want:
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet een klein beetje trots ben. Maar vooral ben ik blij dat dit hoofdstuk nu is afgesloten. Weeflijnen zijn in het begin leuk, maar als je er twee á drieduizend knoopjes in gelegd hebt ben je er wel een keertje klaar mee
.
Ik zit te twijfelen over het vervolg. Ik kan kiezen uit drie dingen om nu mee verder te gaan:
1. Het aanbrengen van alle blokken voor het lopend want.
2. Het lijkentouw aanbrengen rondom de zeilen.
3. De ra's op maat maken en beitsen.
In een volgende post zien jullie voor welke optie ik heb gekozen, ik weet het zelf namelijk nog niet.
De touwen die nog los hingen heb ik door middel van talrepen strak gespannen.
Vervolgens de laatste weeflijnen in de top van de grote mast. Voor de andere bouwers: vergeet ook niet de weeflijnen onder de marsen.
Hetzelfde verhaal bij de fokkemast:
En dan tot slot een totaaloverzicht van het hele staand want:
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet een klein beetje trots ben. Maar vooral ben ik blij dat dit hoofdstuk nu is afgesloten. Weeflijnen zijn in het begin leuk, maar als je er twee á drieduizend knoopjes in gelegd hebt ben je er wel een keertje klaar mee

Ik zit te twijfelen over het vervolg. Ik kan kiezen uit drie dingen om nu mee verder te gaan:
1. Het aanbrengen van alle blokken voor het lopend want.
2. Het lijkentouw aanbrengen rondom de zeilen.
3. De ra's op maat maken en beitsen.
In een volgende post zien jullie voor welke optie ik heb gekozen, ik weet het zelf namelijk nog niet.