Ah, op die manier. Dan zou ik me inderdaad gewoon focussen op de Batavia en verder niet gaan lopen hannesen met een bouwverslag. Veel plezier in Frankrijk!
Voor de rest van de lezers is er weer wat voortgang te melden.
Gisteren heb ik de WC's gemaakt in het galjoen, en toen viel mij ook op dat de kruishouten binnen het galjoen bij mij te ver naar achteren zaten. Heb ik dus ook maar meteen gecorrigeerd.
En dan nu een dilemma. Ik heb de penterbalken zojuist gesneden, en ik twijfel toch over de manier waarop ze gemonteerd gaan worden. Op het model van Revell liggen ze overduidelijk naast elkaar en liggen de voetblokjes ervan ook niet symmetrisch tegenover elkaar, in de lengterichting van het schip ligt er één wat verder dan de andere. Op de foto's die amazone mij linkte ligt de ene penterbalk bovenop de andere, maar er zijn wel twee voetblokken voorzien waar ze tegenaan kunnen liggen. Ik kan op die foto's alleen niet zien of die voetblokken dus wel symmetrisch liggen, of dat net zoals op het Revell model de ene verder naar achter ligt dan de andere...
Hieronder in ieder geval twee vergelijkingsfoto's.
Zoals op het Revell model:
Zoals op de foto's van Amazone:
Wat is wijsheid? Aangezien ze in het echt verwijderbaar zijn zullen ze niet altijd op dezelfde manier gemonteerd worden. Zoals op het Revell model lijkt mij logischer, maar ik heb geen enkel bewijs gevonden dat ze op het origineel zo gelegen hebben of überhaupt kunnen liggen...