Bouwverslag Kolderstok 'Speel-jaght'

Goedemorgen, er gaat iets niet helemaal goed. Gisteren had ik de 1e huidlagen aan beide kanten geplakt, gisteravond zou ik de 2e doen maar past niet goed bij de rompvorm. Dus losgemaakt weer, breekt zelfs een stukje af :( maar krijg het niet passend. Denk als ik het andersom er op zet, zit er teveel spanning op, maar moet het dan toch dan zo? Komt dan wel recht op de rompvorm.
dag5.jpg

De kiel heeft aan de onderzijde het korte "knikje" naar achteren, en de eerste lat die je erop maakt (de zandstrook) moet aan de achterzijde gelijk lopen met dit knikje. Op de foto hierboven zit deze dus goed.

De kiel heeft aan de onderzijde het korte "knikje" naar achteren, en de eerste lat die je erop maakt (de zandstrook) moet aan de achterzijde gelijk lopen met dit knikje. Op de foto hierboven zit deze dus goed.
Bedankt voor de reactie. Maar als ik het 2e plankje er op doe krijg ik een ruitachtige opening waar de pijl zit, moet het dan niet een een knikje zijn van links naar recht ipv zoals op de foto van rechts naar links? Hoop dat ik het goed vraag.

Zit deze lat niet verkeerd om. Als je deze zou draaien dan valt de hoek van de lat gelijk met je kiel.

Laatst bewerkt:
Ik zou proberen nog wat meer te schuren. Ik vermoed dat er nog behoorlijk lijm op je romp zit? Probeer anders met een licht vochtige doek de lijm nog wat op te lossen? Maar uiteraard niet zo nat maken dat het de lijmnaden van je delen oplost.

Laatst bewerkt:
Bedankt Hans, als mijn reparatie is gelukt ga ik dat zeker proberen. Men wel een beetje bang idd dat de lijmnaden los raken dan maar zal het voorzichtig aanpakken :)

Laatst bewerkt:
Inderdaad een hele nette romp, zou jammer zijn dat het door de lijmvlekken minder zou worden, dus met de tip van Hans Groenenberg je voordeel er mee doen....:thumbsup::thumbsup:
Succes verder

Bij het verwerken van de spanten en de valse kiel drukte ik waarschijnlijk te hard. De kiel brak en wat plankjes kwamen los. Een goede les en koste aardig tijd om het wat te repareren. Misschien niet zo netjes maar ben toch redelijk tevreden om het resultaat. Moet binnen de boot ook worden geschuurd? Durf het bijna niet te doen al zit alles goed vast. Net als het met water nalopen om de lijmresten te verwijderen, doe ik liever als de plankjes in de boot vast zitten met de spant.
dag10.jpg

Ik zou toch de binnenkant zoveel mogelijk lijmvrij proberen te schuren Poflu, als je dat voorzichtig doet, dan moet dat wel kunnen
Maar ze ziet er al leuk uit zo :rofl::rofl:

Back