Harry van Melick
PH-SAM
Inleiding:
Omdat ik in de toekomst in de wedstrijdklasse ((SAM) ALOT E wil gaan meevliegen ben ik op zoek gegaan naar een, in mijn ogen, een geschikt toestel.
De door mij gestelde voorwaarden waren:
Niet te klein.
Gedeelde vleugel.
Eenvoudig te bouwen !!!
Bekende profielen voor zowel de vleugel alsmede het Stabilo.
Minimalistisch ontwerp, maar niet te.
Bewezen goede prestaties.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de K.L.-61 een ontwerp van de Italiaan Loris Kanneworff.
Alhoewel het toestel volkomen SAM legaal moet zijn heb ik toch gezocht naar wat aanpassingen, dit om het bouwen wat te vergemakkelijken.
Ik heb hierbij hulp gezocht bij forumlid ArthurP, hierbij zijn en er zijn heel wat ideeën en kleine aanpassingen doorgenomen, voornamelijk de vleugel en de stabilo liggers.
Het vreemde van de K.L.-61 is dat er nooit een officiële !! tekening heeft bestaan.
Door heel wat gezoek en vertaalwerk op Italiaanse sites door Arthur en mij zijn we er nu uit.
Ook heb ik in een Hongaarse uitnodiging voor een EK de toleranties en voorwaarden gevonden waaraan een wedstrijd toestel dient te voldoen. (voornamelijk een 102% regel)
Omdat ik in de toekomst in de wedstrijdklasse ((SAM) ALOT E wil gaan meevliegen ben ik op zoek gegaan naar een, in mijn ogen, een geschikt toestel.
De door mij gestelde voorwaarden waren:
Niet te klein.
Gedeelde vleugel.
Eenvoudig te bouwen !!!
Bekende profielen voor zowel de vleugel alsmede het Stabilo.
Minimalistisch ontwerp, maar niet te.
Bewezen goede prestaties.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de K.L.-61 een ontwerp van de Italiaan Loris Kanneworff.
Alhoewel het toestel volkomen SAM legaal moet zijn heb ik toch gezocht naar wat aanpassingen, dit om het bouwen wat te vergemakkelijken.
Ik heb hierbij hulp gezocht bij forumlid ArthurP, hierbij zijn en er zijn heel wat ideeën en kleine aanpassingen doorgenomen, voornamelijk de vleugel en de stabilo liggers.
Het vreemde van de K.L.-61 is dat er nooit een officiële !! tekening heeft bestaan.
Door heel wat gezoek en vertaalwerk op Italiaanse sites door Arthur en mij zijn we er nu uit.
Ook heb ik in een Hongaarse uitnodiging voor een EK de toleranties en voorwaarden gevonden waaraan een wedstrijd toestel dient te voldoen. (voornamelijk een 102% regel)