Ik ben het met je eens dat minder gewicht niet altijd beter is. Mijn SAW cat weegt iets meer dan 2.2kg bij 700mm lengte. Boven de 100 wordt dit gewoon een blaadje en moeten de billen goed bij elkaar geknepen worden
Met het vermogen wat tegenwoordig beschikbaar is, is een beetje gewicht wel lekker..
Carbon is leuk, maar op deze schaal niet altijd veel lichter. Een goed gebouwde houten romp bekleed met glas (dus eigenlijk een sandwich constructie) kan net zo stijf en sterk zijn, bij een minimaal afwijkend gewicht.
Zelf ben ik naar het 'iets zwaarder bouwen' overgegaan. Dat ene laagje glas extra merk je niet, maar de romp blijft wel (langer) heel.
succes met de reparatie!

Carbon is leuk, maar op deze schaal niet altijd veel lichter. Een goed gebouwde houten romp bekleed met glas (dus eigenlijk een sandwich constructie) kan net zo stijf en sterk zijn, bij een minimaal afwijkend gewicht.
Zelf ben ik naar het 'iets zwaarder bouwen' overgegaan. Dat ene laagje glas extra merk je niet, maar de romp blijft wel (langer) heel.
succes met de reparatie!