[bouwverslag] Hoverthings FLIP FPV

Zoiets heb ik ook alleen met video kabeltje voor osd erbij. Beste is als je alles zo hebt dat je ten alle tijde een component kan vervangen en eruithalen.
Ik heb die originele ubec connector vervangen.

Vanavond veel te warm om te solderen. Toch wel een aan het overpeinzen hoe straks mijn fpv harnas eruit moet gaan zien.

Wellicht dat mensen op het forum nog goede suggesties voor me hebben. Het is niet bepaald een technische tekening die ik heb gemaakt maar ik denk dat mensen wel een idee krijgen van wat ik bedoel ;).

full

De 12 volt bec hoeft er alleen tussen als ik een 4S LiPo ga gebruiken. Bij 3S kan hij er tussenuit.

Het uiteindelijk harnas kan ik pas maken als ik de CCD camera van securitycam2000 ontvang. Als ik maar vast weet of ik met die 2 jst stekkers aan de lipo zijde goed zit dan kan ik in ieder geval het distributiebord van de de ESC's solderen en het frame verder afbouwen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Menno,

Waar heb je dat power distributie bord vandaan ?

Die heb ik ooit bij sunsky-online.com gekocht. Waarschijnlijk dat de andere Chinese Wholesale sites ze ook wel verkopen.

Boris, de servo stekker op de 12 volt bec ga ik ook nog vervangen voor de jst. Als ik dan op 3s wil vliegen dan kan ik hem er gewoon tussenuit halen.

Weer wat foto's toegevoegd aan het bouwverslag. Wat een superframe om te bouwen.

full

Ziet er goed uit Menno !!

Mijn nieuwe frameplaten zijn er morgen, dus dan kan ik ook aan de slag om hem weer vliegend te krijgen !

Weer 2 nieuwe foto's geplaatst in het bouwverslag.

De PWM kabels van de Naze32 zitten aan de zijkant van het bordje. Tot nu toe heb ik me hier eigenlijk nooit aan gestoord en de ontvanger gewoon met de 'hele' kabelboom verbonden, maar ik overweeg nu toch om de ontvanger op PPM over te schakelen zodat er nog maar 1 enkele servokabel nog is.

ik heb nu een een quadcopter vliegende maar ben niet tevreden over het frame (soort van zelf bouw) nu ik dit zie en jullie hier zo entousiast over zijn ga ik dit frame ook eens over wegen, ik zat ook al te denken aan de tbs dicovery maar ik ben niet echt een "safe" vlieger dus deze flip.... :) ik bijf deze volgen

Als ik dan 1 advies mag geven, zeker als je ook wel eens harder de grond raakt dan de bedoeling, ook met een landing die fout gaat bijv.

Gebruik niet het meegeleverde landingsgestel. Het frame is echt stevig, maar de armen nog steviger, op het moment dat je hard de grond raakt met een landingsgestel onder de poten gemonteerd, komt ineens al die massa die doordrukt in het midden(vooral van de lipo natuurlijk). Als dit hard genoeg gaat, scheurt daardoor de frameplaat op de plek waar de arm erin steekt.

Je kan in dit geval beter helemaal zonder landingsgestel neerkomen omdat dan de krachten verdeeld worden over het gehele vlak.

Ik heb dit nu zelf ervaren en ben nu dus de flip opnieuw op aan het bouwen met nieuwe frameplaten, omdat de oude flink ingescheurd waren.

wat die vliegeigenschappen betreft....once you go Flip, you never go back !

Menno , waarom heb je vanboven de lange afstandsbussen gebruikt en niet de korte?
Met die lange afstandsbussen is het niet zo mooi , dat low profile look is mooier...

Menno , waarom heb je vanboven de lange afstandsbussen gebruikt en niet de korte?
Met die lange afstandsbussen is het niet zo mooi , dat low profile look is mooier...

Volgens mij passen de kortere niet omdat de pinheaders aan de bovenkant van het Naze32 bordje zitten? Ga het toch nog even nakijken omdat de lagere inderdaad mooier zijn.

Vandaag mijn eerste (semi) FPV vlucht gemaakt. Dat wil zeggen, ik heb gevlogen en mijn zoon heeft met de videobril gekeken.

Alles lijkt goed te werken. Video is kraakhelder en de OSD werkt naar behoren.

Nu nog kijken of dat ik de Naze32 kan temmen. Ik heb de instellingen van Garbungel overgenomen, maar dan is het geheel vrij instabiel. Natuurlijk perfect om acro te vliegen, maar de beginnend FPV'er wil natuurlijk liever eerst rustig rond tuffen ;).

full

Lol, die RC Rate op 1.5 en overige rates op 0.3? Daar moet je inderdaad aardig mee uitkijken (helemaal als je geen 'expo' gebruikt). De 'default' naze32 settings zijn prima om rustig mee rond te tuffen (daar ga ik op mijn TBS Discovery in ieder geval mee beginnen).

Heb jij daar nou 9x47 op 4s met die sunnies? Ik zou 8inch proberen als ik jou was. Je kan ook wat expo bij mijn settings gooien om soepeler te maken. Ik vlieg ook met een beetje expo.

Lol, die RC Rate op 1.5 en overige rates op 0.3? Daar moet je inderdaad aardig mee uitkijken (helemaal als je geen 'expo' gebruikt). De 'default' naze32 settings zijn prima om rustig mee rond te tuffen (daar ga ik op mijn TBS Discovery in ieder geval mee beginnen).

Op mijn fpv quads is het wat minder heftig. Daar heb ik rc rate op 1.35 maar.

Heb jij daar nou 9x47 op 4s met die sunnies? Ik zou 8inch proberen als ik jou was. Je kan ook wat expo bij mijn settings gooien om soepeler te maken. Ik vlieg ook met een beetje expo.

Scherpe ogen. Van de week had ik al test gevlogen op 3S met 9" props. Na het nemen van deze foto heb ik de propellers omgewisseld voor 8".

Ik ben er nog niet erg ver mee weg geweest eerlijk gezegd, dus ik kan nog geen goed antwoord geven.

Op mijn vorige frame heb ik wel rondjes gevlogen op een groot weiland, wat zal het zijn, max een meter of 300.
- Zonder low-pass filter, gaf de FR-Sky af en toe een piepje (op zich nog niks aan de hand).
- Met low-pass filter heb ik nog helemaal geen piepjes gehad tijdens de vlucht.

Als ik meer informatie heb hierover dan zal ik de info delen.

Yes, krijg net met de postronde mijn nieuwe LiPo aangeboden.

Van het weekend wordt het mooi weer. De Flip is er in ieder geval klaar voor.

uhesy7ur.jpg

Mijne schiet ook al op, ik hoop dat alles deze week nog binnenkomt, dan kan ik hem het weekend gaan proberen.

Back