Bouwverslag HMS-victory Deagostini

Ziet er wat levendiger uit Piet, overdaad schaad maar dit is juist genoeg om de Victory in de juiste verhouding
in te kunnen schatten.

gr. A3

Ziet er wat levendiger uit Piet, overdaad schaad maar dit is juist genoeg om de Victory in de juiste verhouding
in te kunnen schatten.

gr. A3

Er staan nu 9 figuurtjes op de boot en ik ga er nog 6 bijzetten. ééntje is in de kuil gevallen, en ligt nu twee dekken lager ergens in de boot, die ben ik dus kwijt.
Dus in totaal komen er 15 figuurtjes op het schip. Alhoewel de foto's best wel aardig zijn ziet het er hier thuis toch een stuk mooier uit. Maar de negen fig. zijn in mijn ogen net iets te weinig.

Piet,
Ik vind het ook wel een verbetering. Als je de schilderijen van toen bekijkt lopen er honderden rond op de dekken: overdaad is het nu zeker niet.
Kun je de verloren matroos niet met een magneetje op een touwtje of stokje weer omhoog hengelen? Ik kan me ook voostellen dat je niets wil beschadigen en nu ook heel lastig zelfs bij de bovenste dekken komt.
Grt
Diederik

Laatst bewerkt:
Piet,
Ik vind het ook wel een verbetering. Als je de schilderen van toen bekijkt lopen er honderden rond op de dekken: overdaad is het nu zeker niet.
Kun je de verloren matroos niet met een magneetje op een touwtje of stokje weer omhoog hengelen? Ik kan me ook voostellen dat je niets wil beschadigen en nu ook heel lastig zelfs bij de bovenste dekken komt.
Grt
Diederik
Ik heb de boot al op z,n kop gehouden, maar dat ene figuurtje komt dus niet meer terug. Ligt ergens op het 1e batterijdek en zal daar wel tot in lengte van dagen blijven liggen.
Het is wel een beetje jammer, want dit specifieke figuurtje was bedoeld voor in het want en daar had ik er maar één van. Het feit dat het ergens in de boot ligt is niet erg. Wel dat het precies dat figuurtje is!

Back in town

Hallo iedereen en nog de beste wensen voor een nieuw mooi en hopelijk gezond 2014..
Inderdaad ik ben er een hele tijd van tussen geweest maar vandaag word ik 59 dus een mooie gelegenheid om de draad of beter de bouw van het schip weer optenemen. Toch heb ik niet stil gezeten alleen door allerlei omstandigheden kwam het er niet van maar de kachel op het schip brandt als nooit tevoren dus het laat zich raden hoe ver ik gevorderd ben. Ik zal binnen kort ook eens een foto plaatsen maar eerst vandaag wat vieren.

Tot schrijfs, Frenk :new-bday:

bemanning

vanmorgen nog een poging gedaan om het verloren figuurtje terug te krijgen. Toen ik de boot een beetje schuin op z'n kop hield, kwam hij spontaan uit de boot gevallen. het is het figuurtje wat in het want klimt.
full

Ik ben blij dat ik hem terug heb, want hier heb ik er maar één van!
full

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi Pietsan,
Ik denk dat hij een nachtje in de plaatselijk taveerne "die lustige Witwe" is geweest,
hij had zeker hoofdpijn toen hij het want weer in moest.
Ik moet zeggen dat ik die van mij ook maar eens opzoek,
ik vind het een heel leuk figuurtje, zo in het want.

A3

Laatst bewerkt:
beitsen van berghouten

wie kan mij vertellen of ik alleen de randen of de berghout helemaal moet beitsen (ik beits mijn model ) voor ik hem er op lijm

Ik ben nu bezig de stagen te maken. DeAgostini zegt: "Knoop ze maar vast onder de mars". In het echt zit er een lus die wordt tegengehouden door een muis. IK heb er een paar gemaakt door een draad om de stag te wikkelen. Maar het oogt nog niet lekker. Wie weet er een manier om mooie muizen te maken ?

Jan Zwart

Ik heb iemand op MSW gezien die in een kralen winkel goede modellen kralen had gevonden.
Die had hij omwikkeld met garen, en gelijmd natuurlijk.
Zag er goed uit hoor.
Zelf een blokje van hout in model schuren kan natuurlijk ook;)

Ik heb enkele foto's in mijn album:" mijn Victory" bijgezet, meschien niet voor 100% zoals het in werkelijk nu is, maar mogelijks meer dan 300 jaar geleden wel was, want je ga mij niet vertellen dat een paar eeuwen geleden genoeg centen waren om het museumschip voor 100% op punt te houden zoals het vroeger was, zo denk ik dat vroeger alle geschutspoorten regenafleiders hadden en dat er meerdere afgevallen zijn en niet meer vervangen werden door gebrek aan centen, want waarom heeft de ene geschutspoort wel een regenafleider en zijn buur geen? Kan er mij iemand daar een goede reden voor geven?

Ja. Wat dacht je van een rust als "afdakje" erboven ?
Geldt overigens niet voor allen, maar wel voor een paar. Verder zijn het alleen de bovenste rij poorten, waar dus weinig oppervlak boven zit, en dus ook weinig regen kan opvangen en naar beneden lopen.
Verklaart dit het een beetje?
Jan Zwart.

Back