Bouwverslag Happy Hunter

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Freek-Johan, 8 feb 2014.

1. Dennist

Dennist verslagschrijvers

Lid geworden:
    24 sep 2012
    Ziet er goed uit. Ik heb bij de zwarte zee van mij de mast van kunststof buis gemaakt om de zelfde reden om de draden weg te werken. Ik heb voor kunststof gekozen omdat dit lichter is als messing. Maar gezien waar jouw mast staat zal dat het zwaartepunt niet echt benadelen.

2. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Nee dat zal in dit geval niet veel uitmaken, in vergelijking met wat er onder in het schip ligt dan is dit een peulenschil. Dus zal er denk ik nix van te merken zijn.

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  3. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Zat vandaag nog even door mijn map met bouwtekeningen te bladeren en kwam nog een mooie tekening tegen van de positie verlichting.

4. k-k

k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Freek, Als ik het goed begrijp ligt daar een uitdaging voor je! Ziet er allemaal mooi strak uit. Gr. Klaas.

5. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Klopt ja, maar dat gaat goed komen. En anders is een vraag hier zo gesteld.

6. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Heerlijk een paar weekjes vrij. Helaas is de werf deze week eerst nog gesloten wegens het verbouwen van de hobby ruimte. Ik had toch wel wat te weinig ruimte om te werken, ik zat telkens in de woonkamer te werken maar daar moest ik telkens de boel weer opruimen. Ik kon nix laten liggen en alles moest telkens ingepakt worden.
    Ik ga nu eerst een hoop plank ruimte creëren zodat ik mijn spulletjes goed kwijt kan, tevens maak ik er een groot werkblad in van een u-form voor voldoende werkruimte. Dus dit moet eerst gedaan worden voordat ik weer verder ga met bouwen. Dus eerst hier nog een paar dagen mee bezig, en dan weer vol gas verder met bouwen.

7. kockmans

kockmans

Lid geworden:
    19 feb 2013
    Freek,
    Ziet er weer mooi uit hoor!

Groet Dennis

8. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Na aardig wat werk te hebben verzet is de hobby kamer weer zo goed als klaar, een hoop werk en opslag ruimte weten te creëren. Dus hopelijk morgen weer aan het knutselen aan de hunter.

Hier nog even paar foto's van mijn nieuwe werkruimte, een hele verbetering in vergelijking met de keuken tafel.

Hopelijk morgen weer een update van de bouw.

MikeMohawk vindt dit leuk.
  9. AHoogendijk

AHoogendijk PH-SAM

Lid geworden:
    24 mei 2012
    Dat was een korte opruim week ;)
    Kan je weer lekker verder, ziet er goed uit

Groeten,
    Arie

10. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Dank je arie dat dacht ik ook. Ja het ging nog al wat sneller dan verwacht, ik had gedacht dat het langer ging duren. Gister een uur of 4-5 kunnen benutten, vandaag vanaf 9 uur vanmorgen tot een uur of 10 vanavond. Dan kun je mooi wat doen.

11. Dennist

Dennist verslagschrijvers

Lid geworden:
    24 sep 2012
    Dat is een mooie werkkamer geworden. Wel oppassen met zoveel ruimte dat je het netjes houdt. Ik heb een groot buro in de schuur staan (180 x90) en dat ligt na verloop van tijd helemaal vol met van alles en nog wat.:rolleyes:

Wel lekker ook met dat raam ervoor zorgt denk ik wel voor een lekker werklicht.

12. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Dank je, ja daar heb ik een hoop licht van. Daar moet ik inderdaad om denken, maar dat komt wel goed.

13. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    Hey Freek, onder lichte dwang van mijn vrouwtje ruim ik maandelijks alles op ( een beetje grote schoonmaak in het klein ) kost me wel telkens 2 avonden ( 1 om op te ruimen en 1 om te poetsen) maar achteraf ben ik weer blij opnieuw meerdere m² werkplek ter mijne beschikking te hebben ipv de 30 cm voor mijn toetsenbord

succes met de verder bouw, laat de foto's maar komen.
    Marc

14. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Haha ja daar zorgt mijn vriendin nu ook wel voor, ik mocht het opknappen onder een paar voorwaarden. Waar van 1, dat ik het wel netjes hield. Dan zit er maar 1 ding op, de boel netjes houden.
    De foto's komen volgende week weer, had even een klusje tussen door. Mijn Carson Attack en een nitro buggy van mijn zwager klaarmaken om mee te raggen. Dat is nog een paar uurtjes werk, en dan word de werf weer heropent.

Dennist vindt dit leuk.
  15. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Al een tijdje nix geplaatst hier, maar niet stil gezeten. Een hoop plamuur/schuurwerk gedaan aan de romp. Zaten nog al wat krassen en beschadigingen in. Telkens als ik er langs kwam moest ik er weer tegen aan kijken dus wou dat eerst anders zien. Ook heb ik de op staande rand voor de stuurhut op nieuw geplaatst (geen idee hoe die heet) na dat de kat in eens dikke vriendjes was met mijn opbouw
    Van het schuurwerk nog geen foto's, die komen nog wel. Wel van het herstel werk.

Tot de volgende ronde. Hopelijk dat ik dan meer kan laten zien.

16. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Vandaag weer wat geknutseld aan het brugdek zo zijn de bakken voor de navigatie lichten in elkaar gezet en geplaatst. Tevens de verschansing geplaatst, en tot slot een begin gemaakt met de reling die er op komt.
    Dat was hem eerst weer.

17. arthur 1

arthur 1

Lid geworden:
    25 jun 2010

18. arthur 1

arthur 1

Lid geworden:
    25 jun 2010
    Freek-Johan .
    een mooi bouwverslag , ik heb wel een kleine opmerking aangaande je relingscepters bij u zijn re rond maar inwerkelijkheid zijn deze vervaardigd van plat staal . zoals u op deze foto kunt zien .
    Mvg.
    Arthur

Bijgevoegde bestanden:

19. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Dank je Arthur, ja dat zag ik later ook op foto's van het origineel. Maar ik was al begonnen met stukken reling en heb toen besloten om het niet te vervangen, maar om door te gaan met bouwen.

20. Freek-Johan

Freek-Johan

Lid geworden:
    20 jan 2014
    Ik lekker aan het knutselen, komt mijn vriendin bij me zitten met de vraag kan ik ook iets in elkaar zetten ik wil ook wel eens iets proberen. Ik aan het nadenken, en na een tijdje bedacht ik me in eens dat de kraan wel in elkaar gezet konden worden dus zo gezegd zo gedaan. Eerst de hoofd giek uit gesneden en in elkaar gelijmd.
    Daarna het plateau geplaatst voor de bediening.
    En de fundatie van de kraan geplaatst, en uiteraard ook de kraan er even op gepast.
    En tot slot op het schip geplaatst, uiteraard eerst wel los omdat het hele spul nog de spuitcabine in moet.
    Hoe meer onderdelen je plaatst des te meer het op een schip begint te lijken.

Deel Deze Pagina