Bouwverslag Hangar 9 Sukhoi SU-26MM SE

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door GilsonHuige, 12 jul 2011.

1. jasser222

jasser222

Lid geworden:
    21 mrt 2009
    Volledig akkoord met Timen, ik heb ook gene zitten op mijn toestellen

2. GilsonHuige

GilsonHuige

Lid geworden:
    7 mei 2011
    Dan ga ik de servo eruit laten, Bedankt.

3. GilsonHuige

GilsonHuige

Lid geworden:
    7 mei 2011
    Nog ffe een vraagje,
    Heb je bij een spark switch een digiswitch nodig voor de ontsteking of is een sparkswitch alleen genoeg?

4. jasser222

jasser222

Lid geworden:
    21 mrt 2009
    spark switch alleen is genoeg, ahoewel ik een digiswitch verkies omdat je dan de ontsteking zonder je zender kan uitschakelen. Met een knop aan de buitenkant van je kist, die je bij de sparks witch niet hebt. Misschien wel veiliger?...
    (en ie past beter bij de switch van je evolution :p)

Maarja dit is mijn mening

5. GilsonHuige

GilsonHuige

Lid geworden:
    7 mei 2011
    Moest je gasservo op de een of andere manier stuk gaan en in dezelfde positie blijven staan en je hebt geen choke servo dan kan je motor niet stilleggen met je zender dus is dat eigenlijk veiliger (denk ik). Maar ik weet niet hoe ik de ontsteking met de spark switch moet conecteren. Ik ga er binnenkort eens een foto van maken maar heb nu nog geen tijd.

6. jasser222

jasser222

Lid geworden:
    21 mrt 2009
    Klopt, heb ik eens tegengekomen dat mijn gasservo (HS225MG) bleef staan op max. gas.

Heb gewoon mijn tank uitgevlogen en dan geland.

Hoe dan ook spark switch of digiswitch, beide zijn goed.

7. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Een spark switch is de veiligste oplossing, ze je je kist uit gaat je ontsteking ook zoiezo uit dus je kan dat ook al niet vergeten.

8. GilsonHuige

GilsonHuige

Lid geworden:
    7 mei 2011
    Vandaag nog tijd vrijgemaakt om de motor er op te zetten en nog een paar kleine dingen te doen. In het begin was het best wel moeilijk om alleen alles juist te krijgen maar toen de bouten er in zaten en ik de borgmoeren alleen nog moest vastdraaien ging het al een stuk makkelijker.

Spark switch:
    Ik ga mijn gasstang nog wat korter maken maar dat doe ik pas wanneer ik mijn batterijen heb en ik mijn servo's heb afgesteld.

9. GilsonHuige

GilsonHuige

Lid geworden:
    7 mei 2011
    Vandaag heb ik nog een paar kleinigheden gedaan zoals mijn tank opnieuw vastzetten en de ontluchtingsslang in een paar bochten gedraaid en vastgemaakt (ik heb toch een servo geplaatst voor de choke omdat het het mij veel makkelijker heeft gemaakt).
    Ook heb ik uitgezocht waar ik mijn batterijen wil plaatsen.
    Ik begin nu zowat vast te lopen dus heb ik alleen nog een paar foto's getrokken en mijn twinstar opgehangen. Nu ben ik alleen nog aan het twijfelen of ik revoc vleugelzakken ga bestellen of ik er zelf ga maken (wie zou er revoc nemen en wie zou er zelf maken?).
    Hieronder de foto's:

Tank:

Batterijplaatje:

Twinstar:

Piloot:

Dashboard:

Prop en spinner (om eens te zien hoe het er ongeveer gaat uitzien):

(Bijna) Volledige romp:

10. Dennis Dierckx

Dennis Dierckx

Lid geworden:
    27 feb 2006
    zelf vleugelzakken maken is wel een stuk goedkoper, ik heb het gedaan met van die grote bubble plastic, ge snijd het af, legt er een aluminium lat tegen en smelt het dan dicht met een verfafbrander of soldeerbout :)

11. GilsonHuige

GilsonHuige

Lid geworden:
    7 mei 2011
    Dan heb ik zelfs geen duck tape meer nodig...?

12. Dennis Dierckx

Dennis Dierckx

Lid geworden:
    27 feb 2006
    neen idd :)
    het is natuurlijk wel niet zo fraai als revoc zakken, maar wel 10 keer goedkoper ofzo ;)

13. jasser222

jasser222

Lid geworden:
    21 mrt 2009
    Ik heb vleugelzakken hiervan:
    Untitled Document

Ze hebben alles: wing tube zak, rits, goedkoop ...

14. GilsonHuige

GilsonHuige

Lid geworden:
    7 mei 2011
    Vandaag heb ik mijn uitlaat, batterijen en bidonneke ontvangen met de post.
    Ik heb dan het balkje weggezaagd zoals in de handleiding staat en heb dan geprobeerd om mijn uitlaat te passen maar ik krijg hem er niet in, mijn cilinderkop zit in de weg (ik heb al geprobeerd met de bougie eraf maar dat ging ook niet).
    Nadat ik mijn uitlaat terug heb opgeborgen heb ik mijn batterijen gesoldeerd en mijn powerbox ingesteld. Ik heb ook ineens gecheckt of ze passen op de plaats waar ik ze wil plaatsen, ze passen maar toen bleek dat mijn MPX connectors net niet aan mijn verlengkabels raakten dus heb ik mijn verlengkabels een beetje verplaatst. Ik heb na dit al eens mijn uitslagen gecheckt op mijn richtingsroer en hoogteroeren. ze stonden niet helemaal in het center, maar te weinig om mijn servo armpjes los te maken dus heb ik dit bijgewerkt met mijn sub-trim.

Stukje weggesneden en de folie ook weggewerkt:

Ontvanger/Servo-batterijen gesoldeerd:

Powerbox ingesteld:

Uitslag op mijn hoogteroer (genoeg uitslag?):

15. GilsonHuige

GilsonHuige

Lid geworden:
    7 mei 2011
    Vandaag heb ik samen met een buurman die ook aan modelvliegen doet, de uitlaat gemonteerd, paste niet echt makkelijk. eerst heb ik de motor er terug af moeten halen zodat ik de uitlaat erin kreeg, daarna toen ik de bocht erop had gezet toen kregen we de uitlaat er niet ver genoeg in maar dit hebben we kunnen oplossen door nog een klein stukje weg te schuren met de dremel.
    Eenmaal de uitlaat goed vast heb ik kabeltjes gesoldeerd (laadkabels, kabel voor tussen mijn spark switch en batterij en ontstekingskabel die bij mijn motor zat gesoldeerd op het kabeltje dat bij de spark switch zat).
    Toen dit klaar was heb ik mijn plaatjes ingelijmd waar ik mijn batterijen op vast maak. Daarna velcro etc. erop gekleefd en nu zit alles netjes vast.

Allmoast done :p

16. ultim@te

ultim@te Guest

hey vergeet niet om op je nippels ook ty-wraps te gebruiken he ?
    de slangetjes kunnen hier ook loskomen en dat wil je niet .

suc6 , ziet er goed uit verder .

mvg eric

Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2011
  17. Michael16tsx

Michael16tsx

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Dat ziet er goed uit gilson! Ben benieuwd hoe je hiermee gaat vliegen. Wanneer ben je weer te vinden op een meeting ?

18. GilsonHuige

GilsonHuige

Lid geworden:
    7 mei 2011
    Dat brengt mij weer bij een ander probleem,
    Dit vliegtuig valt in Belgiƫ onder categorie 2.
    Maar aangezien de club waar ik vlieg (vloog) in Belgiƫ hun vergunning kwijt is kan ik geen categorie 2 aanvragen... (weet iemand hier een oplossing voor?) Ik ken mensen uit een andere club en die zeggen dat ik het eens moet vragen aan de tereinverantwoordelijke van een hun club of een andere. Maar ik kom nu niet meer zo snel op een andere club dus...
    Ik vlieg ook in Nederland maar daar moet je pas iets doen als je vliegtuig meer dan 25kg weegt...

Laatst bewerkt: 3 aug 2011
  19. Michael16tsx

Michael16tsx

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Huh categorie 2 ? :p dan moet je eens vaker op de meetings in nederland komen :p daar mag je gewoon overal mee vliegen tot 25kg ;) Ga je trouwens ook naar Odoornerveen ?

20. GilsonHuige

GilsonHuige

Lid geworden:
    7 mei 2011
    Neen, het is te ver :-(
    Wanneer is dit nou weer?

Deel Deze Pagina