Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dit heeft niets te maken met de Victory Peter, bijna ieder schip heeft dit soort "problemen" bij de achtersteven en boeg.In dat geval Kun je het beste wachten op een reactie van de Victory kenners
Dat klopt Martin, je begint bij de achtersteven met een hele lat en tegen dat je bij de boeg bent ong. ter hoogte van spant twee (of drie) moet je de lat verjongen. Als je te ver bent dan heeft de lat de neiging tot torderen hetgeen je moet voorkomen. Dus het is ook een beetje een gevoel van tot hier en niet verder. De lat moet niet geforceerd worden aangebracht. soms (meestal) moet je de lat bij de boeg eerst een tikkie buigen zodat de lat zonder moeite vast gelijmd kan worden. Als er een tweede beplanking overheen komt, kun je de latten met kleine spijkertjes vast zetten tot de lijm droog is. Na droging de spijkertjes weer verwijderen. Je kunt hiervoor uiteraard ook spelden of punaises voor gebruiken al wat voorhanden is.Misschien lastig Piet, maar toch nog even vragen: De eerste lat komt dus tot aan de 2e of 3e spant vanaf de boeg. Maar naar het hek toe loopt de eerste lat tot aan het einde van de kiel? Dat maak ik tenminste op uit de foto's van van de Sovereign. Klopt dit?
Mvrgr. Martin.