Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoi Patrick.
Even op de vraag van de pb.
Ik heb gewoon populieren triplex gebruikt van 4 mm.
Ipv 3mm berken/vliegtuigtriplex.
Is vele malen goedkoper en lichter.
Is tekrijgen bij de bouwmarkt.
Tenminste hier in Epe.
Zo nu snel weer verder.
Han.
het middenstuk van de vleugel
Wat is het precies voor onderdeel?
Klinkt me nou niet in de oren als een onderdeel wat je uitkiest om eens fijn mee te experimenteren,
om te zien of inferieure kwaliteit triplex de belastingen ook houdt . . . :nooo:
jan.
Ik wil je geen extra werk bezorgen, maar ik zou het wel interessant vinden om een foto van de tekening van de vleugel te zien, waar je in aanwijst (pijltjes oid.) welke delen je van bouwmarkt-triplex ( = zfn. waaibomenhout) maakt, en welke je van vliegtuig multiplex maakt . . .
jan.
Hoi Patrick,
Ik zou waar de retracts komen niet besparen op het dikte van het materiaal(triplex).
gebruik liever triplex ribben op de plaats waar retracts komen en zeker geen balsa !!!Waar de retracts worden vastgeschroefd kun je maranti triplex gebruiken,dat is een triplex soort die heel erg goed samengeperst is.
De grote kisten komen toch al gauw op zo'n gewicht van 11 a13 kg.
Aangezien er enorme krachten op komen tijdens de landing,vergis je daar niet op!!
Gewicht maakt bij grote kisten niet zoveel uit.Ze vliegen daardoor beter.
Ik heb verschillende jongens bij ons bij de club zien crashen bij de landingen die ze maakten(grote kisten 1:4/1:5),retacts braken spontaan uit de vleugels.
Echt ik zou daar niet op bezuinigen qua materiaal!!
succes met de bouw,wordt een mooie kist!!
Groet Jasper
Super joh...
Ik heb alleen één vraagje, hoe heb je de gaatjes kunnen boren voor die carbon buisjes? Heb je een boortje die daar tussen past?