Bouwverslag Extreme Flight Yak 54 110''

Op een Yak-54 horen geen normale wielkappen, maar die traanvormige kappen, maar ja, ik heb ze op de 55cc en 200cc Yak ook wél zitten......

Ja ik weet het. Heb ze ook liggen. Maar ik vind dit dus echt veel mooier.
En voor een wedstrijd oid kan ik er altijd die anderen nog opzetten, Heb ze toch liggen.

Grt.

Dan moet je uiteraard gewoon erop zetten wat je zelf het mooiste vindt, wisselen kan altijd nog:)

mooi kissie Peter, nu krijg ik die DA zeker niet voor mijn bod?? hihi.

Nee, dat gaat hem niet worden haha:P

Ik zal kijken ofdat ik een deze week nog een paar foto's kan posten.

Wel kan ik vertellen dat Ron en ik vanochtend naar het veld zijn
gereden om de yak in te vliegen.

Na de motor even rustig hebben te laten lopen hebben we de kist ingevlogen.
Hij was bset gevoelig. Maar dat was oke. Na een tijdje bleek het rudder
aansturing niet helemaal in orde te zijn. Enkelen seconden later resulteerde
dat in een klap.... Op dat moment stond het rudder vol links. Dat was dus geen vliegen.
Maar de rudder servo reageerde niet meer. Dus de kist slippend geland met vol rudder.

Later op de grond bleek dat de hevel was gaan slippen over de tandwielen van de servo.

Verder vliegt de kist erg neutraal. En voor mooi. De wielkappen en die spinner maken het plaatje compleet. De kist rolt enorm hard. En Power-weight ratio is oke!
Al bij al verwacht ik veel plezier van deze kist te gaan krijgen het komend seizoen,
en daarna zien we wel weer. Bij voorkeur 3M 170 CC.

Grt.

Het probleem met de hevel heb ik ook al gehad, best altijd metalen hevels gebruiken, zo eentje krijg je niet zomaar kapot. Wel raar dat je rudder met volledige uitslag bleef staan...

Aluminium hevels is zeker niet noodzakelijk, maar als je de originele hevels gebruikt; gebruik dan in dit soort kisten NIET de witte ronde schijfjes, die heb ik in mijn 55cc Yak ook pas gestript...... (5955TG) De zwarte hevels zijn wel supersterk, ik gebruik ze al vele jaren.

Aluminium hevels is zeker niet noodzakelijk, maar als je de originele hevels gebruikt; gebruik dan in dit soort kisten NIET de witte ronde schijfjes, die heb ik in mijn 55cc Yak ook pas gestript...... (5955TG) De zwarte hevels zijn wel supersterk, ik gebruik ze al vele jaren.

Ik bedoel maar dat je dan 100% zeker bent, die van hitec zijn inderdaad ook goed, maar zoals ik reeds schreef zijn er van andere merken die er op het eerste zicht even sterk uit zien maar het niet blijken te zijn :p

Ik heb hem vandaag zien vliegen voor de tweede keer ik zag hem voor het eerst en ik vond het egt een beest niet normaal hoe vors tie is maar vliegt wel strak en in de landing remt tie tog wel mooi af ja een mooi kist.

Groetjes,
Wessel

Tip, doe geen snaprol op halfgas met die standaart hevels van hitec ( die harde). is niet goed voor die tandjes binnenin. Geeft een leuke klap.

Dan heb je het waarschijnlijk over de witte, ronde schijfjes? Die zwarte zijn echt supersterk, tot nu toe altijd onverwoestbaar....

Nee ik heb het over die zwarte stevige schijven. In vlucht de tanden van bijde hevels op hoogte geript met een snap. Dus niet zo stevig als ik dacht.

Vreemd, nog nooit problemen mee gehad, ook met extreem grote 3D uitslagen op het roer.... (nu heb ik wel 2 of 3 servo's per roer, maar toch)

Het kan overigens wel voorkomen dat wanneer het servoschroefje een stukje eruit trilt, de hevel ook gedeeltelijk loskomt en dan gestript wordt (maar ik weet niet of dat bij jou ook het geval was)

Ik hoorde van Jeroen dat je inderdaad ontzettende mazzel hebt gehad:)

Dat was waar we eerst bang voor waren, dat de schroefjes eruit waren, maar die zitten er echt nog vast in. Het zijn echt de tandjes die eruit zijn...

Idd flink wat mazzel gehad:P

Jij hebt ook altijd geluk!
Wel gek dat ik dezelfde hevels (hardplastic schijven) gebruik op mijn Yak en dat daar niks mee is. Het is dan wel een maatje kleiner maar dat maakt niet zo gek veel uit.

Raar, die hitec armen zijn normaal toch heel erg sterk, al ga ik toch altijd all the way voor swb. (Al is het zo duuurrr :()

En let op, geluk blijft meestal niet duren :-)
(Ik hoop echter dat ongeluk ook niet blijft duren, want vorig seizoen had ik er wel mijn deel van)

Ik ging er ook vanuit dat die hitec hevels erg stevig waren, maar blijkbaar is dat niet zo.
Ik ga zometeen bij Bert van die SWB hevels kopen. toch iets veiliger:P

Gelukt blijft niet duren inderdaad, maar ik had wel veel geluk! Nadat ik geland was kon ik bijde hoogteroeren voledige uitslag met de servo neutraal. Vol up en vol down zonder der servo ookmaar aan te raken. Zo erg slipte de hevels over de servo's

Back