Bouwverslag De Friesland 1663, Mamoli

Gisteravond weer wat tijd gevonden om te bouwen.

IMG_0185.JPG

IMG_0186.JPG

Ik vind die verticale krassen op je romp helemaal geweldig. Zo reëel, alsof met enteren een en ander is gebeurd of door het anker ophalen bij zwaar weer het tegen de romp is geschuurd. Je maakt er een mooi plaatje van. Nog een vraagje over jouw geschut. Doe je alleen de broekingen? Ik vind dat mooi staan namelijk. Met de PW waar ik ook mee bezig ben staan ze er ook zo bij en hoe meer ik ernaar kijk hoe beter ik het vind uitzien.

Ik vind die verticale krassen op je romp helemaal geweldig. Zo reëel, alsof met enteren een en ander is gebeurd of door het anker ophalen bij zwaar weer het tegen de romp is geschuurd. Je maakt er een mooi plaatje van. Nog een vraagje over jouw geschut. Doe je alleen de broekingen? Ik vind dat mooi staan namelijk. Met de PW waar ik ook mee bezig ben staan ze er ook zo bij en hoe meer ik ernaar kijk hoe beter ik het vind uitzien.

Dankjewel Stephan. Nu je het zegt, vind ik het eigenlijk ook mooi staan.
Die verticale lijnen zijn eigenlijk potlood lijnen die aangeven waar de beschermings platen voor de ankers nog moeten komen. Die ga ik nog wel plaatsen.

Ik heb de romp met meubelwas (donker eiken) ingesmeerd. Bij de halve maan (zie mn avatar) heb ik dat ook gebruikt. Maar toen ook gepolijst. Dat ziet er veel gladder uit.

Bij de Friesland heb ik niet uitgepoetst, en dat vind ik ook veel realistischer staan. Het lijkt ook alsof er krassen en verweerde plekken op de romp zijn. En als het iets te donker is kan ik er wat afkrabben.
Voordat het schip helemaal klaar opgeleverd wordt, zal ik nog wat plekken bijwerken.

Met die was ontstaan er ook verder vrij snel krassen. Als ik er even met een nagel overheen ga dan is er al een krasje. Het mooie is dat ik ze ook snel kan verwijderen. Even uitpoetsen of wegkrabben of wat nieuwe was erop.

Of gewoon zo laten.

Ongelukje of niet het ziet er in ieder geval erg goed uit.:thumbsup:

Back