Bouwverslag: De Banckert van Billing Boats

Ik heb niet zoveel ruimte dus denk ik dat de schroefas/koker van muco te lang is. (Produkten Muco webshop)

bij conrad heb ik deze gezien zou die beter zijn? even op de site van conrad zoeken: (bestelnummer: 267369 - 89)

Die van muco is: As=225mm
Koker= 17,5/14,5
Die van Conrad is: As= 146mm
Koker=120mm

Je aandrijving trekt toch minder ampere's bij een kortere as?

En dan doe ik gelijk ook maar deze koppeling erbij denk ik: (Conrad zoeken: Askoppeling Navy cardan 35)

Gr. David

Laatst bewerkt:
De schroefas koker die jij bedoeld bij muco kan je volgens mij gewoon inkorten,
En kwa koppeling zou ik gewoon een kardan koppeling pakken,(is wel iets langer,maar dan hoeft je schroefas-motoras niet 100% uitgelijnd te zijn)

Grtz Vincent,

Even offtopic,
anker zit ook op een "mooie" plaats
BANCKERT-7.jpg

Dat de lengte van de schroefassen verschillen met amperes trekken, valt volgens mij wel mee

Gr. Jeroen

begin bouw banckert!

Ik ben begonnen met de bouw van de banckert. (er moet nog wel wat geschuurd worden...)
Het dek:
dsc08588w.jpg

dsc08600s.jpg

dsc08580r.jpg

dsc08585q.jpg

En de kajuit:

dsc08601b.jpg

dsc08589u.jpg

dsc08607w.jpg

En alles bij elkaar:

dsc08602i.jpg

hier nog een foto van mijn nieuwe 12v 5ah accu (van vincent, Dankjewel)

dsc08610g.jpg

Hoe krijg je de naden en bobbelltjes goed weg gewerkt? met spuitplamuur?

Gr. David

Laatst bewerkt:
Hoi David,

Je bent lekker op weg, misschien kan je als je zo doorgaat volgend seizoen al lekker varen. Ziet er al goed uit.

De laatste foto is helaas niet zichtbaar, even uploaden dus.

Gr,
Bart

Eerst schuren.
Dan grondverf en daarna licht plamuren en schuren.
Dan spuitplamuur.
Dit is alleen voor de houten delen.

Voor de romp zou ik het niet weten.
Ik werk niet met kunstof rompen.

Graag gedaan David, als je nog wat nodig hebt, je hebt me nummer...

Zoals koentjuh1990 bedoeld is een goeie manier,
Je kunststof romp is zo goed als glas,dus daar hoef je weinig aan te doen,
Zou wel eerst je kunststofonderdelen in de kunststofprimer zetten (gewoon van motip)
Dan in de grondlak (spuitbus liefst) en dan licht schuren en spuiten,

Mvg Vincent,

Eerst schuren.
Dan grondverf en daarna licht plamuren en schuren.
Dan spuitplamuur.
Dit is alleen voor de houten delen.

Voor de romp zou ik het niet weten.
Ik werk niet met kunstof rompen.

Moet je na de spuitplamuur niet nog een keer grondverf voordat je hem in de lak zet?

GR. David

Blusmonitor?!

Ik was eigenlijk ook van plan om een blus monitor erin te zetten, welke raden jullie aan? misschien incl. blusspuit?

Ik had deze gezien bij toemen modelbouw.

Gr. David

Het spuiten van een model lijkt totaal niet op het spuiten wat de echte schepen doen.
je zal heel fijn moeten werken om de monitor op schaal te houden.
diegene die je kan kopen zijn meestal te groot.
er komt met opstarten en stoppen water op je model, waardoor je hout kan gaan werken.
en als er iets misgaat met het slangetje naar je blusmonitors pompt het je model vol.
(is mij een keer overkomen, gelukkig beperkte schade.)

wel kan ik melden dat het model dat kan spuiten een hoop plezier geeft aan mijn zoon tegen de eenden en meerkoeten.
bouwse Loek

Wat is het verschil tussen een zelfzuigende waterpomp en een niet zelfaanzuigende?
En wat kan ik het beste in mijn model nemen?

Gr. David

Wat is het verschil tussen een zelfzuigende waterpomp en een niet zelfaanzuigende?
En wat kan ik het beste in mijn model nemen?

Gr. David

Een niet zelfaanzuigende pomp moet je onder de waterlijn van je boot monteren zodat ie water toegevoerd krijgt, bij een zelfaanzuigende hoeft dat niet,die kan je hoger plaatsen, je zou bv gewoon een ruitensproeier pompje kunnen plaatsen maar die moet je dan wel diep in je romp zetten zodat ie onder je waterlijn zit als het ware..
Maar welke je moet plaatsen zou ik echt niet weten,heb er niet zo veel ervaring mee.

Mvg Vincent,

Schroefas/koker en koppeling.

Vandaag is mijn schroefas/koker en koppeling binnen gekomen van Conrad.
dsc08625s.jpg

Is dit soort schroefdraad normaal? Past daar dus elke messing schroef op?(ik zal het straks met de plastic bijgeleverde schroef proberen)
dsc08628d.jpg

dsc08632.jpg

Gr. David

david

je koppeling komt op dat stukje schroefdraad en je schroef komt bij dat moertje. door het moertje tegen je schroef te draaien zet je schroef vast.

gr willem

david

je koppeling komt op dat stukje schroefdraad en je schroef komt bij dat moertje. door het moertje tegen je schroef te draaien zet je schroef vast.

gr willem

Mijn excuses voor mijn fout:-(
(bij alle schroefassen die ik hiervoor gezien heb zat maar aan 1 kant schroefdraad)

Gr. David

Back