Bouwverslag: De Banckert van Billing Boats

Hé David,

Ik denk dat het qua kracht niet veel zal schelen. De 380 is een vertraagde motor van een kleiner formaat. En kan door de vertraging ongeveer evenveel hebben als de Conrad motor.
Wel heb je meer toeren op je schroef met de 380, dus zal je boot wat sneller gaan.
De keus is aan jou, ga je voor een stille overbrenging die iets meer verbruikt, of voor een overbrenging die geluid maakt en misschien iets zuiniger is.
Een rondje over de sloot lukt je met beide motoren wel ;)

Verder kan ik je alleen maar aanraden een andere as te kopen, als je voor de Conrad motor gaat. Als je de Graupner overbrenging kiest is een extra as overbodig.

Suc6,
Bart

Oke, Dan ga ik voor de Conrad motor en is dit dan een geschikte schroef as? M4, 225 Produkten Muco webshop en deze koppeling: Produkten Muco webshop

Gr. David

Benodigdheden:

Als ik dan alles op een rijtje zet kom ik hier op uit:

Motor: DEZE
Accu: DEZE
Accu-lader: DEZE
Schroefas/koker:DEZE
Schroefas-koppeling:DEZE

De regelaar bekijk ik dan nog even.

Iedereen (met name Bart) hartelijk bedankt voor het samenstellen van deze spullen! BEDANKT!:worship::worship:

Gr. David

Bij deze ook een draadje,

Ben er zelf ook met 1tje bezig voor me kinderen, hou wel rekening mee met de stabiliteit van de banckert, accu zo laag mogelijk plaatsen en niet zoals op de tekening, ik heb de vorm van de 6v accu uit mijn bodemplaat gehaald en nu ligt mijn accu plat op de bodem,scheeld een hoop overhelling in een bocht,

Ik ga je zeker volgen...

Groetjes van een medezeeuw......

PS: als je een 12v accu wilt, die heb ik hier nog wel genoeg staan,, zelfs klein formaat 12v..

Laatst bewerkt:
Bij deze ook een draadje,

Ben er zelf ook met 1tje bezig voor me kinderen, hou wel rekening mee met de stabiliteit van de banckert, accu zo laag mogelijk plaatsen en niet zoals op de tekening, ik heb de vorm van de 6v accu uit mijn bodemplaat gehaald en nu ligt mijn accu plat op de bodem,scheeld een hoop overhelling in een bocht,

Ik ga je zeker volgen...

Groetjes van een medezeeuw......

PS: als je een 12v accu wilt, die heb ik hier nog wel genoeg staan,, zelfs klein formaat 12v..

Kunt u wat foto's plaatsen van de besturing en accu? dan kan ik kijken hoe u het heeft gedaan. En hoe veel ampere is de accu('s) en hoe duur?

Gr. David

Bij deze een paar foto's.
Heb wel het roer werk aangepast op 1 roer ipv 2 roeren,

Foto-PNOAO3MH-D.jpg

Foto-Q3TMGA3T-D.jpg

Foto-YLHHBZH3-D.jpg

Foto-W6Y3BKJW-D.jpg

Foto-WH8VQ6M6-D.jpg

En over deze accu's heb ik het,
Grijze zijn 12v 3,4 amp en die zwarte zijn 12v 5 amp
Foto-CLQW8QWM-D.jpg

Dus als je in de buurt bent in goes kom je er maar 1tje halen,.
Kosten ?? Geef maar een pakkie zware lucky strike shag... (hete voorheen zware jacobs) of gewoon 5 eurie :D ...

Mvg Vincent,

Bij deze een paar foto's.
Heb wel het roer werk aangepast op 1 roer ipv 2 roeren,

En over deze accu's heb ik het,
Grijze zijn 12v 3,4 amp en die zwarte zijn 12v 5 amp

Dus als je in de buurt bent in goes kom je er maar 1tje halen,.
Kosten ?? Geef maar een pakkie zware lucky strike shag... (hete voorheen zware jacobs) of gewoon 5 eurie :D ...

Mvg Vincent,
zijn ze al gebruikt? En die zwarte is zeker lichter dan die grijze dus kan ik beter die doen? Anders stuurt u mij even een pb'tje dan kunt u uw adres geven en kan ik even langs komen.
Ik fiets elke dag naar school in Goes dus dat zal wel lukken!

Gr. David

Motor, accu/lader binnen!

Ik heb vanmiddag mijn accu en lader en motor/steun binnen gekregen:

dsc08551w.jpg

dsc08552p.jpg

De Lader:

dsc08559e.jpg

dsc08562n.jpg

De motor/steun:

dsc08566m.jpg

dsc08567dx.jpg

dsc08568.jpg

Gr. David

Even tussen door:
BANCKERT-1.jpg

BANCKERT-2.jpg

BANCKERT-3.jpg

BANCKERT-6.jpg

BANCKERT-7.jpg

BANCKERT-8.jpg

BANCKERT.jpg

Ik was even aan het googlen en toen kwam ik dit tegen...
Echt ongeloofelijk gedetaileerd!!!!

Gr. David

Hallo David
erg leuk gedaan door die persoon, maar ik hoop dat jij de jouwe realistischer maakt, want hier zie een aantal zaken waar mijn nekhaar van overeind ga staan.
Gelukkig is iedereen vrij om te bouwen zoals hij wil, maar hier heeft voor mij, iemand gebouwd zonder kennis van zaken, of interesse voor het schip.
bouwse Loek

Is wel een houtbouw, en vrij netjes, maar idd klopt het 1 en ander niet aan.....
Hoop niet dat je dit schip aangaat houden als reverentie..
Zoek dan ff op google verder naar het origineel....

Kijk anders ff hier,

BANCKERT

is de site van tugspotters.... staat heeeeel veeeel nuttige info en foto's op....

Ja ik ga hem zo realistisch mogelijk maken, maar ik vond het er wel leuk uit zien met dat kraantje enzo.
Vincent, Bedankt voor de link!

Gr. David

Nou dat kraantje is niet het minste, Als de dame niet afgeborreld was zou ze misschien zoiets kunnen hebben.
Ook de houten stuurhut is leuk verzonnen.
maar de radiohut als vreetschuur, top ventilatie rooster waar de uitlaten horen te zitten, mast ladder aan de verkeerde kant, ankers, NRS geuzevlag op nieuwe vlissingse Sleepdienst schoorsteen, bluskanonnen achter de stuurhut, en zo zie ik nog wel een paar zaken
ja dat stoort mij behoorlijk Loek

hey David,

Ga je haar als Maasbank, Vikkingbank of gewoon Banckert?
volgens mij zitten van ale drie de decals erbij is dat ook zo?

Niels

Back