Bouwverslag: De Banckert van Billing Boats

full

full

Hallo Dave,

Ik heb op mijn Valcke A950 (zelfde type als de Bankert) de onderste slof geheel in messing gemaakt en dan tegen de romp geplaatst en verankerd.
Hopelijk heb je hier iets aan.

Laatst bewerkt door een moderator:
full

full

Hallo Dave,

Ik heb op mijn Valcke A950 (zelfde type als de Bankert) de onderste slof geheel in messing gemaakt en dan tegen de romp geplaatst en verankerd.
Hopelijk heb je hier iets aan.

Ja bedankt !
Maar ik bedoel eigenlijk het deel in de romp:p

Gr. David

Beste David
je bedoeld dit.
full

Hier ligt de servo tussen 2 stukken lood in.
het houten frame is met epoxy samen gelijmd.
de twee stangen die van de servo naar de roeren loopt is gewoon een draadeind M3

nog een tip vergeet de zekeringen niet, en evt een schakelaar om je accu te sparen als je hem niet gebruikt.
succes Loek

Beste David
je bedoeld dit.
full

Hier ligt de servo tussen 2 stukken lood in.
het houten frame is met epoxy samen gelijmd.
de twee stangen die van de servo naar de roeren loopt is gewoon een draadeind M3

nog een tip vergeet de zekeringen niet, en evt een schakelaar om je accu te sparen als je hem niet gebruikt.
succes Loek

Ja super bedankt loek!:worship:Dit bedoelde ik precies!
Ik vroeg het omdat die vorige foto die u erop zette een beetje klein was :D De opstelling van de foto's is natuurlijk maar tijdelijk:eek:

Er komt nog een schakelaar na de accu en tussen de waterpomp en de accu. Maar waar moet ik de zekering zetten:confused: tussen de regelaar en de motor of tussen de accu en de regelaar?

GR. David

Waterpomp en lampjes vanaf afstandbediening aan/uit zetten?

Nu wil ik graag de waterpomp en de lampjes vanaf de afstandbediening kunnen aan/uit zetten, maar hoe doe ik dat?

Bestaat er een speciaal schakelaartje wat je op de ontvanger aansluit? of is de enige mogelijkheid om dit te doen door microservo een schakelaartje te laten omzetten/indrukken zo dus : (even van internet)

wyacznik.jpg

Alle tips zijn welkom:p

Gr. David

david, je zou het zo kunnen doen, maar let wel, elk schakelaartje kost je dan een kanaal.
er zijn tweekanaalschakelaars te koop waarbij je twee functies hebt op een kanaal.
bij wetronic kun je zelfs een uitbreiding kopen om 12 extra functies te maken op je zender.
groetjes piet

Ja Piet, maar wat kost zoiets?

Om dit bootje te besturen heb je maar 2 kanalen nodig.
gas en roer.
ik vaar met een specktrum DX 5
hou ik nog 3 kanalen over.
2 servo's a 7 euro ps en 2x aan/uit schakelaar a 1,50.
ben je minder dan 20 euro klaar.
dit is in ieder geval een budget oplossing.
bouw se David groet Loek

Hallo David

hier een idee zoals ik het met mijn Boten heb gedaan.
of mijn gezegde, beter goed gekopieerd dan zelf slecht verzonnen.

full

Ik heb al bestaande boten gekocht, en als ik de totale sleepbetting eraf moest slopen, dan had ik meer schade en ellende gehad.
tzt wil ik voor de Steenbank een nieuwe opbouw maken, en dan blijft de gehele sleepbetting op de onderrbouw.
de staanders zijn vastgeschroefd met eronder carrosserie ringen.

de Opbouw zit vast met 3 supermagneten, 2 aan de voorkant 1 achter.

Bij de Maasbank

full

zit de opbouw geklemd met een D connector en 2 M3 bouten door het dek.
Als ik zou slepen en de sleepdraad loopt nogal omhoog, dan zou de opbouw eraf gelicht kunnen worden.
om dit te voorkomen is er een messing strip gesoldeerd die door het losse dek omhoog komt.
full
.
hoop dat je hier iets aan heb, anders tot Goes
mvg Loek

als je niet meer nodig hebt dan die twee servo's met schakelaars dan is het ook goedkoper, met een 5 kanaals zender kan die oplossing ook zeer goed.
maar als je meerdere lampjes en of radar, schijnwerper of dergelijke kun je ook met 5 kan. heel erg goed wegkomen.
de schakelunit is van conrad, nr. 227387 en kost € 19,99.
het is dus een optie voor de toekomst als je meer wilt gaan schakelen.
groetjes piet

Laatst bewerkt:
Ja super bedankt voor jullie reacties!
Ik ga dus gewoon een klein servo'je pakken en een schakelaartje:-)

Gr. David

als je niet meer nodig hebt dan die twee servo's met schakelaars dan is het ook goedkoper, met een 5 kanaals zender kan die oplossing ook zeer goed.
maar als je meerdere lampjes en of radar, schijnwerper of dergelijke kun je ook met 5 kan. heel erg goed wegkomen.
de schakelunit is van conrad, nr. 227387 en kost € 19,99.
het is dus een optie voor de toekomst als je meer wilt gaan schakelen.
groetjes piet

Bedankt Piet
Ook ik moet nog het nodige leren.
interesse is in ieder geval gewekt.
mvg Loek

Roeren

Ik heb een buisje neergezet waar de onderkant van het roer in komt:

dsc08877u.jpg

dsc08875r.jpg

dsc08878s.jpg

Ik ga zo de andere erop lijmen en de roeren ook vanboven in het buisje zetten:banana:

Gr. David

En ook de andere zit erop :-) kheb net even de houten onderdelen in de spuitplamuur gezet.

nog wat foto's:
dsc08884k.jpg

dsc08882s.jpg

dsc08892q.jpg

Gr. David

David, heb je die busje gelijmd? Had je ze niet beter kunnen solderen, want ik zie dat ze allebei van messing zijn.
groetjes piet

David, heb je die busje gelijmd? Had je ze niet beter kunnen solderen, want ik zie dat ze allebei van messing zijn.
groetjes piet

Ja, bedankt voor de ''tip'' ik had er zelf ook al aangedacht maar waar ik het messing ''latje'' het messing buisje moet aan lijmen is kunstof....:(
Dus ik kan wel het messing buisje aan het messing latje solderen maar dan moet ik alsnog het geheel vast lijmen aan het kunstof:)

Gr. David

Roeren vast gezet...

@zuiderkruis Ja, ik denk het wel:-) ik moet alleen nog even kijken welke.

Ik heb de roeren vast gezet:
dsc08893.jpg

Ik moet de servo nog vastzetten en dan is de stuurinrichting klaar:banana:

dsc08902wx.jpg

dsc08899pk.jpg

dsc08909c.jpg

Gr. David

Dit gaat niet prettig werken.
Of je stuurt elk roer aan met een aparte stang, of je stuurt één roer aan en je koppelt ze met een stang.
Maar twee stangen en koppelen gaat in dit geval niet werken.
De servo zal veel meer moeite hebben om de roeren te laten draaien (als ze al willen draaien) wat een hoger stroomgebruik tot gevolg heeft.

Hoi David
kan niet goed zien op de laatste foto, maar is het wel draaibaar gemaakt, het lijkt wel vast gesoldeerd.
sluit anders de ontvanger, servo en vaarregelaar eens aan, en kijk of het wil werken.
let ook op of er nergens iets wringt.
verder zou ik voor een afgetopte 4 blads schoef gaan, zo uit mijn hoofd dacht ik 40 mm
groet loek

Back