Hallo aan iedereen,
Zo na een 2 weken pauze wat bouwen betreft,het werk eist ook af en toe meer uurtjes van ons,weer een update van mijn kant.
Staan gebleven was ik bij het lofwerk voorop de boeg,oorspronkelijk wilde ik dit deel in het geheel solderen,maar heb een kombinatie genomen tussen hoe het lofwerk achter aan het schip is en messingdraad,en de wapenschildjes geplastificeerd en daarna het geheel met een goudkleur voorzien(Revell)
Nadat dit deelklaar was ben ik begonnen met het bakdek.
Daar moest ik ankerkluizen uit onderlegschijfjes maken,kettingstoppers uit messingdraad en aluminiumpijp enz,enz.
De ventilatiekokers zou ik eigenlijk uit Dortmund mee hebben gebracht,maar hadden ze jammer genoeg niet in schaal 1:75.
Dus dan weer zelf is de man en zelf maken,hiervoor heb ik aluminiumpijpjes gezaagd en voorzien van eindkappen uit hout(wenge)deze erop gelijmd daarna afgeschuurd(maschineel)en uitgefreesd met een proxxonbooetje,dan gegrond,geschuurd en afgelakt.
Hiernaa kwamen de 2 stuks 28 cm kanons aan de beurt(geen foto jammer genoeg van de bouw)deze zijn gemaakt van 2mm triplex voor de zijkanten en bovenkant.
De grondplaat van het geschut is uit triplex 5mm sterkte.
Het kanon zelf vervaardigd uit aluminiumpijp en is in elkaar gelijmd met UHU-Hart.
Verder zien we nog 2 kleine davids aan de zijkanten van de boeg gemaakt uit messing.
Voorts zien we nook nog de bijden bordessen aan de zijkant van het schip,gemaakt messingdraad,messingspijkertjes,gesoldeerd,dan zoals bij de "westergang"voorzienvan horgaas en het geheel in kleur geschilderd en aangebracht.
Verder ook de 6 Zonnenzegel(Tentdoek)houders,steunen als driepoot gesoldeerd uit messingdraad.
Het bakdek is hiermee voor het eerste klaar,een latere bijdrage komt nog als het tentdoek word aangebracht,maar dit komt tamelijkaan het einde van mijn bouwverslag.
Zo,volgende stapword het achterdek en de rest van de zijkanten van de romp.
Tot de volgende keer maar weer,Grtz John