Bouwverslag das Bunte Huhn. Filmpjes vanaf pagina 27

Vliegen was gaaf. net met Hender-ik het filmpje monteren bijna nog leuker. Het was echt genieten vandaag.

Laatst bewerkt door een moderator:
Altijd mooi om die heeele breeede glimlach te zien! Gefeliciteerd Hendrik met dit bijzonder toestel, echt prachtig.

Jacob

Prachtig Hendrik,

Van harte !!! Ik sta altijd sceptisch tov vliegende vleugels maar da's helemaal niet nodig.
Gezien de moeilijkheidsgraad van de bouw van deze Bunte Huhn heb je een uitstekende prestatie geleverd.
Eigenlijk zou ik 't ook eens moeten proberen.

Nog veel en lang plezier gewenst met deze kist.
Het lijkt trouwens in de verte wel wat op een roofvogel........

Groeten, JH

Echt heel erg mooi. Super filmbeelden.
Het is dat ik zelf de skills (en geduld) niet heb om zoiets te bouwen, anders zou ik spontaan weer met modelvliegen beginnen.

Hij is prachtig! En zo te zien vliegt-ie ook uitstekend. Geen thermiek gevonden? Vroeg in de middag was er zondag wel een pietsie...
Wel een toestel dat je netjes horizontaal moet landen zo te zien, de tippen zitten net zo laag als de romp...
Errrg mooi model. Iedere keer als ik er beelden van zie krijg ik even iets van: Zou ik? Maar hij is ook wel héél bewerkelijk. (Ik ben een beetje slordige bouwer...)

ja, dat doet ie zeker. Voor mij was het binnen komen (landen) nog even lastig. Ben alleen maar 2 meter 2-assers gewend. Bovendien zat er nogal wat adrenaline in de aderen. Een tweede keer zal dat ook wel beter gaan. Het filmpje vind ik zuper geworden, maar je zou hem in het echt moeten zien, Bart, dan weet je 1 ding zeker: dat je hem ook wil/gaat bouwen. Ook achter de sleper aan: een pracht gezicht. Voor mij heeft deze kist echt een grote ''wauw factor''

super!
ik vind het jammer dat je hem niet in "vogelmotief" gemaakt hebt....
ge zou menig vogelspotter bij zijn pietje nemen! :)

nee, hij is echt mooi geworden! leuk dat rode kleurtje, het blijft goed zichtbaar....

geniet er van!

Vanmiddag weer een paar vluchtjes met de Bunte gemaakt. Het was wel riskant voor wat de hoeveelheid wind betreft in combi met mijn ervaring. Ik moet nog erg wennen aan dit formaat, maar alles is gelukkig heel gebleven. Wat een verschil met 2 meter 2-assers zeg...

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat was even schrikken Hendrik... ik krijg het idee dat er wat gewicht bij mag in de neus.
Dan vliegt ie wat strakker(pompt nu wel) en is ie beter bestuurbaar...maar misschien was het gezichtsbedrog.
De sleep van Arjan ging erg beheerst en strak , perfect!!

Pompen valt wel mee maar het waaide erg hard en vlagerig. Daar is das Bunte wel erg gevoelig voor. (overigens, áls hij zou pompen zou er juist wat lood uit moeten :-) )
Het was echt geen goed vliegweer vanmiddag, na 4 vluchten zijn we er mee gestopt omdat ik het te griezelig vond (terwijl het niet eens mijn zwever is!) Hendrik liep helemaal te stuiteren van opwinding, die moet je soms wat afremmen :p
Slepen ging inderdaad lekker.

Zo'n staartloos toestel is gevoelig op de pitch, ook al stop je 'm vol met expo en DR. En als er dan, vanwege veel wind, extra snel gevlogen moet worden dan is het natuurlijk een graadje erger.
Ik vermoed dat het gebrek aan staart bij het slepen gunstig werkt. Een hoogteroer-uitslag heeft weinig autoriteit want zit dicht achter het CG en zal relatief gemakkelijk overruled worden door de trek op de sleepkoppeling; dit zou moeten leiden tot een rustig sleepgedrag.

Sleepgedrag is echt voorbeeldig. En het ziet er GE-WEL-DIG uit. Ik weet niet wat het verschil met andere 3-meter zwevers is maar deze is echt fantastisch om te zien vertrekken.

We hebben trouwens de uitslagen op de rolroeren flink vergroot want dat kan hij wel gebruiken. Hij rolt héél traag en je mist een staart met richtingsroer wel hoor, in zulke vlagerige omstandigheden.

Back