Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

schnellboot

goede middag bouwers .
ik heb een vraag ik ben zondag 01-01-2012 begonen met de bouw van de schnellboot 1:35 .
nu is mijn vraag wie kan mij vrtellen wat ik nodig heb om mijn boot te laaten vaaren .
dus moteren , cervo's , asjes .
mijn email adres is .
skull666@live.nl .
alvast bedankt .
martijn neij .

Martin, welkom hier.

Twee tips:
1) haal als de bliksem je emailadres uit je bericht, anders loopt je mailbox in no-time vol met spammers.
2) Lees dit draadje van voor naar achteren en van achteren naar voren door, en je hebt alle antwoorden die je nodig hebt. Voor sommige problemen zelfs meerdere antwoorden.

motoren S100

Zo heb nu drie motoren vervangen voor andere motoren van Graupner
Is nu als volgt
2 x 480 Race
1 x 480 BB Race
Bouw heeft/ligt even stil ivm spuiten van de romp (effen geen tijd )
Huisje moest ook even gedaan worden ,maar nu gaan we er weer voor .
Zijn er bij jullie nog nieuwe veranderingen aan de boten gebeurt .
Groet Fred

nou mijn S100 ligt gewoon op de werkbank .
Moet alle motorsteunen weer aanpassen ,maar houd je van de straat
En natuurlijk de koppelingen aanpassen ,assen van deze motoren zijn wat dikker
grt Fred

p1180466d.jpg

p1180467j.jpg

p1180468.jpg

p1180469s.jpg

p1180470.jpg

p1180472d.jpg

p1180473.jpg

p1180474.jpg

p1180475.jpg

p1180476b.jpg

p1180477.jpg

The bridge was completed :D
All in it yet I will do is I will add Bell
The crew will be in this configuration (the captain will be amended by the right hand and the ' from binoculars to your eyes) and after painting returned to these places, of course, is not yet the crew throughout the schnellboot

p1180482.jpg

p1180483.jpg

p1180484.jpg

p1180485b.jpg

p1180486.jpg

p1180487r.jpg

Hij had z'n bril niet op.............duh! of lag met ene Helga in het vooronder...

Van de Rode kruis site:

Het Motor schip J. Henri Dunant maakt dit waar. Dit varend hotel is voorzien van alle denkbare gemakken, met prachtige hutten een salon, restaurant en zonnedek.

Varend Hotel........daar gaat het laatste maritieme gevoel!

Van de Rode kruis site:

Het Motor schip J. Henri Dunant maakt dit waar. Dit varend hotel is voorzien van alle denkbare gemakken, met prachtige hutten een salon, restaurant en zonnedek.

Varend Hotel........daar gaat het laatste maritieme gevoel!

Dan vind ik de aanduiding "rondvaartboot" nog best wel aardig, dan zit er tenminste nog iets "maritiems" in. :mrgreen:

hoi

na dit topic 2 keer te hebben door gelezen toch maar besloten om een s-100 te gaan bouwen
moet niet een te ingewikkeld model worden maar ik had toch al wat vraagjes en ik weet dat ze waarschijnlijk ook allemaal terug te lezen zijn (maar ben dyslectisch dus dat duurt dan vrij lang)
1. welke motoren moet ik gebruiken als ik de middelste als sprint gebruik en de buitenste voor de gewone aandrijving
2. welke soort schroeven zal ik gebruiken ik denk geen speed he
3. hoeveel ruimten op de plank gaat hij innemen

als er noch verdere tips zijn hoor ik het graag

snelbootboeken

Hoi snelbootmannen
een tijdje geleden heeft iemand mij een site door gegeven waar je de boeken gratis kon downloaden van oa snelboten enz
weet iemand deze nog en zou je dan deze even aan mij door willen geven
Alvast hartelijk dank
mvg fred

Back