Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

Voor degenen die nog een S-130 willen aanschaffen:
SNEL op zoek gaan!
Ik was vandaag bij Hobma Modelbouw in Elst, en daar liep toevallig ook iemand van Overbeek (Importeur Italeri Nederland) rond.
Vertelde me dat Italeri eerst een nieuwe batch S100's moet maken; 1e batch is uitverkocht.
Ook riep hij iets over een "opvolger"...:confused::confused:
Wist verder weinig of wilde het niet vertellen...

Het gerucht gaat dat er een 1/35 Vosper MTB aankomt, logisch eerst een US dan een Duitse nu dan hopelijk een Engelse

Balrog250

Ik volg dit touwtje met veel plezier.

Maar die link van je is voor mij echt chinees :confused::confused::confused:

Foto's zijn wel mooi

Laatst bewerkt:
Google Vertaling

dit zal het iets duidelijker maken, vertaling niet perfect, maar duidelijk genoeg

Onze Poolse vriend is bezig met een tweede Schnelboot, en wel een S38, dit is grofweg de S100 zonder kalotte.

m.a.w. hiij is een stuk aan het scratch builden ;)

@Roel...
Ik zag van de week ook nog een grote 'S-doos' bij Krikke in Groningen staan.
Had wel een buts op een van de punten... maar dat zegt niets over de inhoud.
Prijsje heb ik niet bekeken...

Opvolger? Hmmm misschien komt er een VS 8? Schell 1... of een Typboot Nr. 5
(Heb iets met Hydrofoils) :rolleyes:
Vosper MTB... ook niet slecht... alleen de S-bootje hebben zo een mooie lengte...

Mooi draadje in het Pools!

Hoe is het met Koot?

Hallo iedereen!

Ik heb onlangs een jaren 70 model van graupner op de kop kunnen tikken, het gaat hier om een S142 Zobel Klasse, ( die overigens bij graupner bekend staat als de ''Graupner Wiesel''. Ik ben op dit moment bezig met de restauratie van de boot gezien er niks qua elektronica in zat. Voordat ik hier verder op in ga, was mijn vraag : Is het verstandig in dit topic verslag van mijn vorderingen te doen ( aangezien het toch een S boot is ) of zelf een topic aan te maken ? :)

Alvast Bedankt!

Groeten Abe

@ Abe.... Nee joh! Nieuw draadje! Super! Ik heb er nog een in doos... uit de jaren '70... en... een Zobel klasse romp van 210 cm.. zowaar formaat kano... Staat als totempaal in huis... (lang verhaal) Niet normaal.

Prachtig schip... en veel info's op het internet. Vroeger een ikoon voor mij en staat nog in mijn geheugen gegrift. Er voer in de jaren 70 een schitterende Wiesel bij de HMBC, toen nog op de Waterpartij. Schip was van Erik Bakker (leeft niet meer). Voorzien van 3x Monoperms 6v op overspanning... 3x speedschroeven M4, diameter 40 mm, hoogst mogelijke spoed, met 1:3 pile. NiCad's (destijds deac's)... De Beaufors waren werkend gemaakt met mini klapperpistooltjes. Vandaar... Vraag mij af of het schip nog bestaat.

Scheepje ging erg lang, heel erg vlot vooruit... met LiPo's gaat dat nog veel aangenamer...

Ja... waar het hart vol van is?...

Edit Roel: Bas, je eerste post even weggehaald... Deels dubbel.

Heeeejjj... dubbel geladen dan??? prima!

Laatst bewerkt:
Hallo, mijn wiesel is 107 CM lang, jammer genoeg niet zo lang als jouw boot dus :P Ik zal vanmiddag maar een topic maken dan!.

Ja, de link is bekend... maar goed om em weer eens op te halen.
Als je fut hebt het draadje door te worstelen... kom je nog meer interessante links tegen... en fraaie bouwfoto's etc...

Sorry H.B. Busking

Maar dacht dat deze link nog niet op deze discussie stond:hammer::hammer::hammer:
( is inmiddels wel groot geworden ).

Zal in het vervolg mij onthouden van info.

Ben maar auto RC gek :sniper::sniper:

We zijn toch allemaal model liefhebbers :confused::cool::confused:

Laatst bewerkt:
Geeft niet, Soro... Je kan niet alles weten, en als jij per ongeluk tegen een leuke link aanloopt, is het netjes om degenen die daar misschien wat mee kunnen, op de hoogte te stellen.

Dus: dank voor de moeite!

En vandaag maar weer de S131 uitgelaten.
Met nieuwe motortjes, op 7,4V lipo...

Sluipvaart...
62904019.jpg

Kruisvaart...
11493277.jpg

Aanvalssnelheid.
12103615.jpg

Prachtige plaatjes Roel!

@Soro. Was geen kritiek! Maar het draadje is errug lang... als je het geheel wil doorlezen... ben je nogal een aardig tijdje zoet!

Daarom schreef ik ook als je goed leest:

Ja, de link is bekend... maar goed om em weer eens op te halen.

En dat geld wel voor alle links :mrgreen:

Laatst bewerkt:
Back