S100
Zal toch eens een proef stukje met thinner proberen op een afval stukje. Lijkt me toch de beste manier om te hechten. i.v.m de mal restanten.
Ik heb Graupner schroefassen gevonden met een totale lengte van 310 mm met een as M4. Mocht ik dan schroefas tekort komen kan ik die als nog verlengen met 4mm messing staf en een glijlagertje in de uitzetters.
Deze uitzetters wil ik eigenlijk een beetje verder van de romp plaatsen als ik niet uitkom met de hoek van de motoren in de boot.
Heb de schroefassen nog niet binnen. Maar misschien is dit te simpel bedacht en gaat dat helemaal niet.
Het is heel lastig om hier in Twente diverse onderdelen te kopen voor de zelf te maken schroefassen. Op de site bv. van Conrad is het een crime om de binnendiameter van een messing buis te vinden (andere tips zijn welkom)
Verder wil ik 2 Graupner 400 speed motoren gebruiken voor de buitenste schroeven. Of is het beter om 2 Graupner 500 speed motoren te nemen i.v.m. de M4 as? Voor de midden schroef heb ik nog een Mabuchi RS 540SH liggen. Ik weet alleen niet wat het verbruik is van deze motor is. Zijn er vaart regelaars te koop die 3 motoren kunnen aansturen?
En dat ook kunnen vol houden?
Uiteindelijk wil ik naar een S100 met Lurssen effect. Nu nog niet omdat ik er de zender niet voor heb. Misschien dat ik om te beginnen de middenmotor ga bedienen met een on/off schakelaar van Turnigy. Hoe weet ik nog niet, ben nog aan het denken.
Alvast bedankt voor de reacties. Hoop er nog veel te krijgen. Halen we zeker de 200 wel in dit forum.
Groetjes
Karel
Leu Oet Twente Leuke Leu