Bouwverslag 5-assige trekker met dieplader.

Achterkant spatborden mooi maken, dmv 'wat' profiel:
( profiel heeft een ronding aan uiteind )

IMG_20190502_212059(1).jpg




Moet nog wel het e.e.a. aan doen, maar 't oog al aardig.
Op het hoogste punt vd ronding, loopt het spits. Dit kijg je nooit perfect.
Ik ga daarom de punt wat naar achter
IMG_20190502_212751.jpg
buigen, zodat je vanaf zijkant net de punt niet ziet.

Genoeg vnaaf. Mazzel!
 
Maandag of zo verder...

Zat gister naar de wielkasten en spatborden te kijken, merk ik dat cabine hoger boven de wielen zit dan de spatborden bij de rest vd assen.
En toch ziet het er niet raar uit.

Vanmorgenkwam ik nog langs de afgraving hier ( Lobith- Elten ) en ja inderdaad: cabine zit hoger, bij de kippers ( ook 5-assers )!

Spatbord kan nog wel een klap van een band hebben en andersom, maar een band de cabine inboeksen...mmm...nee...


Goed weekend!
 
Freubelen is voor mij een positief iets hoor;)

Ik vind freubelen een van de fijnste bezigheden.

Friedrich Fröbel (1782-1852) –

Van de beroemde pedagoog komt ook het werkwoord fröbelen (freubelen). Dit betekent zoveel als ‘vrijblijvend creatief bezig zijn’. In de twintigste eeuw werden sommige kleuterscholen in Nederland ook wel fröbelschool genoemd.

Veel succes
 
Werken aan de vering:

IMG_20190506_182239.jpg




IMG_20190506_195300.jpg


De orginele 'perdestal:bye:' getweeendeeld en wat aangepast. gaat nu beter! Ook chassis ondersteboven geen probleem.
 
Tot conclusie gekomen dat deze reactiestangen-eenheid geen nut heeft, ja alleen voor de sier zeg maar!

( gezien verhoudingen tussen torsie/koppel/wielophanging/stijfheid/vering etc )

Dus nieuwe maken, puur voor optisch 'mooi'!

20190128_152322.jpg
 
UIteeinde vd staafjes voorzien van een deel van veringen.
De staafjes wat ingekort, op zo'n manier dat de lengte wat langer/korter kan, ( de veringdelen schuivebn over de staafjes) dus goed aanlsuit op chassis.


IMG_20190508_193157.jpg
 
Verder is het ff wachten op de post van ome Ali, een aantal kruiskoppelingen voor assen 3mm!
Kwamen veel kruiskoppelingen voorbij, gelukig wat 'dunne' gevonden met D=7mm.



HTB1p3m_KVXXXXcPaXXXq6xXFXXXo.jpg




Dan kan ik beginnen met de aandrijving/transmissiebox/etc.

Wel ff opletten bij het plaatsen van kruiskoppelingcombies: heb je een asverschuiving of ga je de hoek om. Een kruiskopping is niet homokineet als ie een hoek maakt.

Eerst transmissie maken, daarna verder met de rest vd truck.
 
Weet je nog?

Paar pagina's terug, frontverlichting:
IMG_20190214_110123_1CS.jpg


Nop dus!

Met plexiglas aan de gang gegaan, 't zijn net harde lenzen geworden:
( geslepen/geschuurd mee met de ronding naar zijkant cabine )

Buitenaanzicht:

IMG_20190516_193825.jpg



Binnenaanzicht:

IMG_20190516_193814.jpg
 
Dat werd 't dus niet!

Andere benadering: plexiglas buigen en darnaa op maar maken.

Na het e.e.a. 'foutgaan', resultaat geboekt! Zie:
( verder ff geen details hoe/wat )

IMG_20190516_193631.jpg

IMG_20190516_193640.jpg

IMG_20190516_193657.jpg




Al een aardig gat in de lucht gesprongen na zover dit resultaat! :banana:
 
Genoeg vnaaf!

Na een frees/schuur sessie, hangen zeer ff los in, dus nog niet exact in positie maar dat komt nog.

Enigzins wat plamuur/vulmiddel zal darana nodig zijn.

IMG_20190516_210051(1).jpg
 
Back
Top