Bouwverslag 17de eeuws brik "nog geen naam"

@ Andy

Zal morgen eens langs de kombuis gaan ermee maar weet niet waar de bon gebleven is:confused:

Ik heb idd enorme honger :D

Hoop deze lente/zomer me goed vol te eten voordat de volgende winterslaap zich voordoet :cry:

Grt Niels

Zo net weer terug van de Kombuis.
We kunnen weer buigen:D.

Kan niet anders zeggen wat een uitstekende service
wederom er weer verleend word :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Oude ingeleverd en een nieuwe gekregen.

Zal in de loop van de week weer wat foto's plaatsen van de vorderingen.

Grt Niels

Even een snelle update.

Afgelopen week aardig opgeschoten met het beplanken.:D
Zal volgende week wat foto's plaatsen als de romp zijn eerste laag beplanking erop heeft zitten.

Grt Niels

Nelis, ga je nog vulblokken plaatsen tussen de eerste (2 a 3) spanten en de laatste (2 a 3) spanten ?

@ Hans

Dit is een hele goeie tip van je hans die ik de volgende romp zeker zal meenemen.

Helaas ben ik al bijna klaar met de eerste beplanking en heb ik ondervonden dat ik zeker op de boeg idd beter de spanten had kunnen opvullen. Sommige planken staan nu naar buiten doordat er teveel spanning op de plank staat en er te weinig oppervlak is om de planken op te lijmen. dit zal een kwestie van schuren en plamuren worden ben ik bang. Het achterschip is gelukkig wel goed gegaan en deze loopt dan ook erg strak naar voren toe tot de boeg.

Echter dit is mijn eerste houten romp en van fouten leert men. Zo zal ik vast nog wel meer dingen tegen komen haha.

Grt Niels

Foto Update

Zo even een foto update.

Ben deze week helaas niet echt veel toe gekomen aan bouwen :(
Maar toch wel nog wat latjes op de romp gelijmd. Hoop dit weekend nog even verder te kunnen bouwen.

full
full
full
full
full

Grt Niels

Laatst bewerkt door een moderator:
Foto Update

Even snel een update. Zo staat ze er nu bij. Heb helaas niet heel veel kunnen bouwen.

De romp is bijna dicht :grin: Heb de dekken voorbereid deze zijn nog
niet vastgelijmd maar heb ze er even opgezet om een beeld te krijgen.

Ook de spiegel en de hut zijn al aardig voorbereid maar moeten nog verder afgewerkt worden.

Aangezien ik op het moment even een ander project heb gestart 30M2 omdat ik graag deze zomer nog wil zeilen zal de bouw rustig aan gaan verlopen.

Grt Niels

full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back