Bouwtekening gezocht Amsterdamse rondvaartboot

Hallo forumleden,

Ik ben opzoek naar bouwtekeningen/spantenplan van een Amsterdamse rondvaartboot. Na vele pakketten van Billingboats te hebben gebouwd, is het nu tijd voor een grotere uitdaging.

Ik heb internet al afgespeurd naar een model, maar deze zijn niet te vinden. Daarom een vrij uniek project, naar mijn mening.
Ook bouwtekeningen zijn moeilijk te vinden, zowel google als op dit forum (bouwverslagen etc).

Daarom de vraag: weet iemand waar ik voor bouwtekeningen terecht kan? Of kent iemand die reeds zo'n boot gebouwd heeft?

Ik hoor het graag:wink:

accompanyrembrandta.jpg

grotefotoyghllkcy.jpg

headerboven.jpg

-

Probeer er achter te komen welke werf de schepen bouwt en neem kontakt met hen op, als je vertelt waarvoor de tekeningen zijn willen ze wellicht wel meewerken aan een set tekeningen..

Probeer er achter te komen welke werf de schepen bouwt en neem kontakt met hen op, als je vertelt waarvoor de tekeningen zijn willen ze wellicht wel meewerken aan een set tekeningen..

Bedankt voor de reactie. Ik zal proberen een rederij in het Friese Harlingen te benaderen. Zij hebben ook een Amsterdamse rondvaartboot in de vaart (tweede foto). Ligt tevens dichterbij huis, ten opzichte van Harlingen. Kan de boot ook bezoeken indien nodig.

ik werk bij rederij lovers in amsterdam.
wij varen voornamelijk met de boten zoals op de foto van Holland international.
dit zijn boten die bij scheepswerf molenaar te zaandam worden gebouwd.

we hebben nu de pierre janssen van scheepswerf bak op de werf bij molenaar liggen
pierre jansen

de complete vloot
hier heb je wat info over de boten en kan je gelijk zien waar ze gebouwd zijn.

ik kan je eventueel wel met het 1 en ander helpen, weet niet of tekeningen gaan lukken maar foto's en dergelijke gaat wel lukken.
eventueel op de werf een bezoek brengen kan ik ook wel voor je regelen.

gr jaimy

Beste Strandjutter,

Mijn neef werkt ook bij rondvaart in Amsterdam bij Reederij P. Kooij, maar helaas ik contact niet meer met mijn neef. Maar hoop ik een oplossing voor je door jaimy over hem tips.

Meer info over rondvaart: Reederij P. Kooij , lijkt niet zo best foto's

Gr Eric

Back