@ Ed,
'k heb idd. heel wat mooie vluchten kunnen maken met de Alouette en tijdens de voorbije jaren heeft hij zijn negen levens gehad...
Herstellen zit er niet in. De foto's spreken voor zich denk ik. Het buizenwerk is compleet geplooid, de cabine naar de foeter. De mekaniek en elektronica moet ik nog controleren, maar op het eerste zicht ziet het er naar uit dat ik heel wat zal kunnen recupereren. De kop, de hoofdrotorblades en zelfs de hekrotor is nog heel. Ik heb er een gekontroleerde val kunnen van maken. Helaas vloog ik te ver en wind af om nog voldoende autorotatie-energie in de rotor te krijgen.
Er zal dus geen A-63 meer door het luchtruim klieven tijdens de shows... maar gelijk bij de echte, die ook is gecrashed, zullen veel onderdelen een nieuw leven krijgen.
@ Eric,
ik vermoed heel sterk dat de motor is vastgelopen. Ik herinnerde mij nog het typische geluid van toen de motor van de benzine-trainer bleef plakken. Maar toen was het plakken te wijten aan de olie... Waarom een motor die nooit of te nimmer een krimp heeft gegeven plots stopt is nog een open vraag. Een vivisectie zal moeten uitwijzen wat de precieze oorzaak is. 'k Hou je op de hoogte, eerst het verlies een beetje te boven komen...
Heligroeten,
Nick