Bouw Zeven Provinciën

Das graag gedaan. "Vallen en opstaan " is volgens mij per definitie de manier om de 7P te maken, zelfs op de Batavia werf zijn ze toch al heel wat jaartjes met deze romp aan het stoeien. Ik heb m'n eigen schip al meer dan twee jaar in spantenfase in het stof staan omdat ik er voor m'n gevoel nog niet aan toe ben. Daarom des te meer respect voor de bouwers die het wel aandurven en doorzetten :worship:

Das graag gedaan. "Vallen en opstaan " is volgens mij per definitie de manier om de 7P te maken, zelfs op de Batavia werf zijn ze toch al heel wat jaartjes met deze romp aan het stoeien. Ik heb m'n eigen schip al meer dan twee jaar in spantenfase in het stof staan omdat ik er voor m'n gevoel nog niet aan toe ben. Daarom des te meer respect voor de bouwers die het wel aandurven en doorzetten :worship:

Ben ik niet gewend van jou, Diederik!

Het is hier inderdaad "gewoon" beginnen en doorzetten - met vallen en opstaan.
Omdat je scratch bouwt kun je eens een spantje verzagen en opnieuw maken. Uiteindelijk kom je zo verder dan wanneer je de boot laat staan omdat je blijft wikken en wegen :D

Ben ik niet gewend van jou, Diederik! ... Uiteindelijk kom je zo verder dan wanneer je de boot laat staan omdat je blijft wikken en wegen :D

Hans,

Je moest eens weten hoe vaak de bouw op mijn werf wordt vertraagd door teveel te wikken en te wegen. En ik heb dan voorlopig nog de veilige weg gekozen van een kit, ik probeer wel links en rechts onderdelen te verbeteren en te scratchen, maar mijn eerste volledige scratchbouw staat nog even op de achtergrond, zeker een schip als de 7P. De romp van de Eenhoorn neemt voorlopig genoeg tijd in beslag.
Het werkt wel heel inspirerend om te zien wat bouwers als jullie vanuit het niets uit de grond stampen ;) Zo zie je maar wat voor moois te bereiken valt met knopen doorhakken en doorpakken. Kan ik nog wat van leren.

Grt
Diederik

de spiegel boven zou 2/3 van de hekbalk moeten zijn.( handelsschip)
bij een schip van oorlog zal dit waarschijnlijk iets meer zijn omdat de dekken daar breeder zijn voor het geschut .dus zou zeker niet smaller gaan dan 2/3

Back