Tja dat zou natuurlijk ook kunnen, ik vind het bouwen leuk maar dagen snuffelen in boeken om benamingen en termen te leren is mijn ding niet, en dan is het plezier voor mij zo weg.
Ik vind het jammer dat je er zo graag een stempel op wilt drukken dat iedereen hier historisch correct moet bouwen.
Dat is een misvatting Robert, ik word met enige regelmaat gewezen op het feit dat iedereen moet kunnen bouwen zoals hij wil.
Daar sta ik ook achter (gedeeltelijk....)
Zelf heb ik al eens een behoorlijke "veeg uit de pan" gekregen omdat ik een bepaald blok aan de boegspriet "hoefijzervormig" noemde.
Resultaat: ik heb de juiste benaming geleerd!!!! Met dank aan Pietsan, en dat meen ik.
Maar de benamingen en beschrijvingen van zo ongeveer elk latje wat op dit model gelijmd word kan ik i.i.g. niet volgen!
Wat dan computers er mee te maken hebben begrijp ik ook niet.
Dat zal wel te maken dat hij zijn manier van bouwen de enige juiste vind.
Inderdaad; het irriteert om steeds (voorzichtig!!) een juiste benaming te geven voor een onderdeel en dan te zien dat de bouwer categorisch weigert om iets te leren, en (nog erger!!) de geboden hulp in de vuilnisbak te flikkeren, en domweg geen bijdrage levert aan de doelstelling van een forum; namelijk "elkaar iets te leren, en zodoende deze schitterende hobby te promoten"
Daar hoef je echt geen dagen voor boven de boeken te hangen.........
Ik hoop alleen dat beginnende bouwers en bezoekers van dit forum dit verslag niet zien als de standaard, want dat is het zéker niet.
Maar ja, als je niks van een ander aanneemt en geen enkele serieuze vraag van mij beantwoord zegt dat i.i.g. niks over mij.
Het niet beantwoorden van een serieuze vraag van mijn kant vind ik overigens behoorlijk onbeschoft, en dat mag deze bouwer zich aanrekenen.