Bert, Welk type accu's ga je gebruiken? Naar mijn idee zijn gesloten 12 Volt 7 Amp accu's het meest geschikt. Als je er twee neemt heb je gelijk de nodige 4,5 à 5 kg ballast. Mis nog een aan/uit schakelaar. Die heb ik gemaakt van een 3,5 mm jack female waarin ik een 3,5 mm messing stift steek. Die stift zit onder aan de bedieningszuil van de ankerwinch. Onder het voorpiekluik met een ouderwetse female luidsprekerplug de laadaansluiting gemaakt. Laden doe ik met een kleine acculader voor motorfietsen. Die slaat automatisch af. Zo hoeft om te varen en te laden de opbouw er niet af. Heeft ook een nadeel. Vandaag lekker gevaren in Maasdam. Toen ik het inwendige even liet zien stond er een halve liter water in. Dus goed dat de boot open ging. Dacht dat het van vandaag was, maar thuis zag ik dat er corrosie was en heeft het water er langer in gestaan. Accu's er uit, uitgedroogd en op het balkon in het zonnetje gezet. Waarschijnlijk toch lekkage langs de kluisgaten. Gelukkig is er nog wat kit, dus als alles droog nog maar eens in dok. Verder was het varen wel een succes. Een stuk of zeven schepen op het water. Gr. Klaas.