Bouw van Smit Nederland in Zuid-Afrika

Nee, inderdaad.
Het lukte mij zelfs helemaal niet.
Boven je bericht klikken op het rechthoekje met 'iets er in'. (Naast de drie verticale puntjes)
Dan krijg je 'drop image', kies je uit een van je foto's, klikt 'm aan en klik vervolgens op 'openen'.
.
Denk er wel aan dat je dat niet ergens halverwege een regel doet; de foto komt in de tekst daar waar jij 'm 'dropt'...
En je kunt niet meerdere foto's tegelijk aanklikken. Dat moet één voor één.

Boven je bericht klikken op het rechthoekje met 'iets er in'. (Naast de drie verticale puntjes)
Ja, die lukt wel Roel, maar wat ik bedoel is het uploaden naar je media map met alle foto's.
Ik krijg dan dit:

Capture.JPG

De foto die ik wil uploaden wordt doorgestreept om e.o.a. reden. Foto is slechts 135 KB en ik heb nog storage ruimte zat.
De Administrator heeft me al benaderd over dit probleem, dus hopelijk krijgen ze het opgelost.

Bedankt voor het compliment Hans! Altijd leuk om het model iets te verlevendigen. Fotomateriaal genoeg. Gr. Klaas.

De afgelopen dagen weer wat onderdelen voor op het achterdek gemaakt.

DSC02091.jpg

1. De sleepboog met 2 gaten voor reefpennen
2. Luchtkokers (o.i.d.) voor onder de boog
3. Supports voor de sleepboog, waarvan 1 met 4 reefpen houders
4. Middensupport voor sleepboog met lamp eraan
5. Zes bussen voor aan de railing, hier kunnen ook reefpennen in
6. Zes Reefpennen
7. Geleiders die bij de zijbolders moeten komen
8. Ladders verder afgemaakt met een likje verf

Die luchtkokers zijn gecombineerde be- ontluchters. Er zit een mechanisme in om ze te sluiten als die dingen onder water gaan. Gr. Klaas.

Wie weet wat dit voor onderdelen zijn en waar ze gemonteerd dienen te worden.
Ik kan ze iet terug vinden in de tekeningen of de boot foto's

onderdeel onbekend.JPG

Bert, Het zijn uitklapbruggetjes die aan beide kanten achter de reling net voor het stuurhuis liggen. Net achter de knik kan een stukje reling open en dan klap je het bruggetje uit tot net boven het berghout. Via het bruggetje kan de loods oversteken naar het zeeschip. Waarschijnlijk heeft Hans Berting de link nog wel naar de video waarop dit is te zien. Dacht dat het met de Smit Zweden was. Zoals BB aangeeft klopt het niet. Niet beter wetende heb ik ze ook op rolletjes voor het stuurhuis gelegd en daar vastgeplakt. Gr. Klaas.

Hallo Bert en Klaas,

Het filmpje "meevaren met de SMIT RUSLAND" staat op deze link:
Je hebt dit ook in je foto mappen staan die ik een tijdje terug heb geüpload.... :)

Hierbij een paar foto's van de SMIT FRANKRIJK waarvoor dit diende....
SMIT FRANKRIJK 17.JPG
1.jpg
2.jpg
SMIT FRANKRIJK 34  loopplank.jpg

groetjes: Hans

Laatst bewerkt:
Kijk, Hans die weet het precies te duiden. Ook is het uitgeklapte hekwerk te zien. Houdt dus in dat het korte stukje hekwerk dubbel moet worden uitgevoerd. Weet ik ook wat ik in een verloren ogenblik kan gaan doen. Bedankt Hans! En dat bedankt is goed bedoeld hoor. Niet dat je me aan het werk probeert te zetten. Gr. Klaas.

Hallo Klaas,

Graag gedaan....:)
Er zijn meerdere verschillen geweest op de 1800's...
Ook met het hekwerk en dit is te zien op o.a. de SMIT DENEMARKEN, zie foto's
Het "deurtje" zit op deze foto alleen nog op de SB kant, hekwerk is hierbij enkel.....
smit_denemarken_eos_20d20080216161.jpg
SMIT.DENEMARKEN.6.jpg
smit_denemarken%20(15).jpg

Laatst bewerkt:
Op de SMIT NEDERLAND zat op BB en SB kant een hekdeurtje, enkel niet dubbel...
Je kan dit beter zien als je deze foto's inzoomt....
21= SMIT NEDERLAND 1980.jpg
25= SMIT NEDERLAND.jpg
26= SMIT NEDERLAND te Rotterdam.jpg
37= SMIT NEDERLAND.jpg

Laatst bewerkt:
Bedankt voor al die info Hans! Dan laat ik het ook maar bij dat enkele deurtje. Ook bij mijn eerste werkgever zag je dat er bij zusterschepen verschillen waren. De één vindt dit practisch en de ander juist niet. Kijk maar naar de bolders op het achterdek bij de 1800-serie. Waarschijnlijk gebrek aan praktijkervaring bij de tekenaar. Soms ook verschil van inzicht bij verschillende afbouwkapiteins. En het zal ook best mogelijk zijn dat kapitein en machinist zelf iets aanpasten. Misschien heeft Tom daar wel voorbeelden van. Gr. Klaas.

Laatst bewerkt:
Hekje is duidelijk, maar op de door mij gestuurde tekening staan 2 verschillende planken.
Betekent dit dat er aan SB en BB een verschillende zat, of moet ik kiezen tussen een van de twee en die aan SB zetten?
Ik moet trouwens wel zeggen dat zo'n plank midden in het looppad me nou niet bepaald handig/veilig lijkt, maar dat terzijde.

Bert, Zoals ik het interprreteer is 68 het uitklapbare loopplankje. 76 zal dan een verrolbaar plankje zijn. Geen idee of die plat op het dek bleven liggen of op een andere manier weggeborgen konden worden. Buiten dat ze in de weg konden liggen zouden ze op een scheef liggend schip aan de haal kunnen gaan. Hoop dat Tom Koornhof nog reageert. Gr. Klaas.

Back