bouw van een oldtimer Zwever (vintage)

@s.edg nee is geen Chinese versie, we hebben chinees gegeten:

babi ketjap
20130310_203055_zpsf28ca8c4.jpg

gefileerde kip met kong po saus
20130310_203035_zps4e1751a9.jpg

babi pangang
20130310_203048_zps9c5a4bf6.jpg

met bami:
20130310_203107_zps98916adb.jpg

zaten ook nog wat van die kleine loempiaatjes en zo bij.... erg lekker, er is nog wat over!?

Jeetje en dat heb je op gegeten.
Poefh.
Ik denk dat je de eerste week wel niet aan het bouwen toe komt.
Denk dat je die pot van porselein wel vaak gaat ontmoeten deze week.

Zonde dat je niet verder kunt bouwen, zou toch proberen of er niet iemand die voor je af kunt bouwen.
Misschien in dat deze forumer hem voor je af kunt bouwen: [182530] bouwservice-noord-brabant-zuid-holland

Laatst bewerkt door een moderator:
hoho, vrouw en kinderen hebben meegegeten.. dus het doorbouwen zal wel lukken, en als ik zie wat het kost om een jet af te laten bouwen, durf ik al helemaal niet naar de prijs van dit project te vragen...1 hypotheek is zat.

Bij deze ook maar een abo, zeer indrukwekkend verslag, Rick hou je wel rekening met het zwaarte punt, dat schijnt nogal krek te komen bij deze versie.

zeker!! al het goed weer is, dan gaan we zeker een film maken, Marcel S is zeer bedreven in het filmen van modelvliegtuigen, waarschijnlijk wil hij dat wel doen..

ik stuur hem gelijk even een PB (persoonlijk bericht)

ik heb zojuist eens boven in de oude foto albums gezocht, en daar kwam ik nog een foto tegen uit 1972, dit is een foto van de crash van mijn vorige model uit deze serie. het was gelijk de laatste vlucht die hij heeft gemaakt, de schade was zo groot dat ik er geen heil meer in zag om de kist te repareren.
20130310_231253_zps19183bf9.jpg

Ga je er eigenlijk ook een aandrijving op zetten, of doe je het echt old school als in 1972.
Je was er trouwens vroeg bij in 1972. Je bent een geboren modelbouwer!
Ik overweeg om deze ook te bouwen maar denk dat het voor mij nog te ingewikkeld is.

ik heb de kit van de foto niet zelf gebouwd, het was een kado voor mijn tweede verjaardag, mijn vader heeft die gebouwd, weken heeft hij er overgedaan.

toen ik ouder was vertelde mijn moeder dat hij wel 5 keer overnieuw was begonnen, uiteindelijk is et hem wel gelukt,

mischien wel leuk om voor het komende seizoen, binnen de club zijn altijd wel mensen die dit ook leuk vinden om te bouwen, als je 10 kitjes te gelijk besteld, dan krijg je meestal ook wel korting.

informeer er maar eens na.

Mischien kan iemand hem in acad zetten en dan kunnen er kitjes van gesneden worden, dan moeten we wel achterhalen van wie dit model is en toestemming vagen, anders krijgen we mischien gedonder...... Mischien eens navraag doen op het hlg/dlg formum...

Ik heb heel vroeger mensen wel eens bezig gezien met een impuls aandrijving op dergelijke modellen, volgens mij gebruikten ze een aandrijving die toen alleen op 31 decemer verkocht werd, type was volgens mij Baby

ze kregen alleen het proces niet stabiel want telkens klapte de motor uit elkaar.... misschien dat met de beschikbare kennis van tegenwoordig er ook hier succes geboekt kan worden.

ik zal me hier eens in verdiepen en wat pagina's op het jet forum door lezen

ik ken die aandrijving, daar heb ik volgens mij nog wel een aantal van op zolder liggen, en binnen onze vereniging is ruime ervaring met deze aandrijving:
R/C plane explodes in mid air!!! - YouTube

echter viel de landing naderhand tegen, misschien moeten we een aandrijving prepareren zodat hij minder agressief is in de laatste fase.

onderhand wel lekker opgeschoten met de bouw,de tweede vleugel is nu ook in zin definitieve form:
20130302_000333_zpsc87eb067.jpg

en na veel hulp op het internet, heb ik ook de neus in de juiste hoek weten te bouwen.
20130302_000353_zps3a69eb0a.jpg

proefondervindelijk moet ik nog uit zoeken of deze juist is, aangezien het ook hier aan juiste maatvoering ontbreekt.

maar als ik het resultaat zo zie, denk ik dat hij nog wel iets verder terug open gemaakt kan worden,

gelukkig is er nog niets verlijmd, zodat dit niet echt een uitdaging word.

Rick, pas nu wel op wat je gaat doen, zeker nog geen lijm verbindingen maken.

Dit is dat kritische punt waar ik het over had, hier zijn er al zoveel de mist mee in gegaan, en zo zijn er dus al vele modellen verloren gegaan.

waarschijnlijk ook dat model uit 1972, die je vader voor je had gemaakt, toen was de techniek natuurlijk niet zover, dus niet zo verwonderlijk dat het toen niet goed ging met de maiden.

succes verder met de bouw.

Back