Bouw van een Ju 87 Stuka

Piper

Ben imiddels wel al benieuwd naar de eerste bouwfotos......

Met die luchtinlaat onder de motorgondel zou een mooie viertakt niet misstaan heb je direct ook dat gat functioneel gevuld.

En wat die sirene betreft zet er dan ook direct een speaker onder zodat je het echte motorgeluid hebt :D

Peter Pankras zei:
de sirene had in princiepe geen nut.. het was om de duikaanval nog angstaanjagender te maken voor degene die zich op de grond bevonden.

Peter
http://de.wikipedia.org/wiki/Sturzkampfflugzeug
Berühmt-berüchtigt wurden die deutschen Stuka durch die Zielgenauigkeit und durch eine kleine technische Einrichtung, genannt "Jericho-Trompete". Beim Sturzflug wurde durch den Fahrtwind eine Sirene angetrieben, was einen schrillen, kreischenden Ton erzeugte. Die psychische Wirkung auf den Gegner war zuweilen größer als die Waffenwirkung der abgeworfenen Bomben.

Ga je een soort luchthapper maken die de lucht in een boog langs de koelplaten lijd?

De volgende vraag is dan automatisch waar gaat de koellucht heen. Ga je dan in de boven of zijkanten gaten maken zodat de koellucht nog een zuigend effect gaat krijgen langs de motor?

Weet het nog niet. Eerst maar eens rond vragen bij diegene die ervaring hebben met deze motor. :!:

Voorlopig heb ik nog veel te doen.

Full%20size%7E0.JPG

Stabilo%20%2B%20rudder.JPG

Bouwdoos :?: eerder een samen voeg pakket.
Maar wel een hele mooie :yes:

Leuk weer eens zo`n niet "alledaags" model.

Succes met de verdere bouw.

Begint inmiddels al een mooie kist te worden alleen al in de ruwbouw...

Ben toch wel benieuwd bij wie en waar in Duitsland je die kist gehaald heb, heb namelijk ook wel intresse in de Stuka.

Hoe staat het met de bouwactiviteiten? Maar ja ik kan je met dit mooie weer ook geen ongelijk geven als je niet aan het bouwen bent :D

De verzendkosten was € 20.00. Alleen bij het versturen uit Hongarije was er een probleem.
Daar de vleugel uit één stuk is, 1.72 meter, kon de doos niet naar Nederland worden verstuurd. Gelukkig heb ik een uitwijkadres in Duitsland, dus daar de doos (1.80 lang) ook opgehaald.

Cockpit%202.JPG

Eerst maar een mal gemaakt voor de cockpit. Het wil wel eens gebeuren dat er iets mis gaat.

Cockpit%201.JPG

Nu nog een tweede pop er in dan kan de cockpit worden bewerkt. Alleen waar vindt ik deze. Wie heeft zo'n piloot nog ergens liggen.
Ik hou me aanbevolen. email: lkerkhof@hetnet.nl

Ligt eraan welke schaal het model is, voor schaal 1 op 5 heb ik een paar piloten gevonden.
VOOR DE EUROPESE STUKA:
BBGermanWWIIsm.jpg

VOOR DE NOORD AFRIKAANSE STUKA
Elite-21135.jpg

allebei te koop op www.franktiano.com.
45 dollar per stuk, dus ongeveer 32 euro dacht ik.

Wat een prijzen 8O 8O
Ben toch blij dat ik nog een paar politiemensjes bij de blokker op de kop heb getikt: 2 euro voor 2 gastjes... Niet echt schaal helaas voor zo'n kist :evil:

die piloten van blue box zijn veel te groot.

Overigens vind ik ze niet zo duur. Ik heb er 3.. en als je ziet hoe supergedetailleerd al die riempjes , vliegbrillen etc zijn.. je krijgt echt waar voor je geld.

peter

Back