Bouw van een Ju 87 Stuka

Eindelijk gevonden: een Stuka met een vleugel van 1.72 meter.
De voll GFK delen zijn gemaakt in Hongarije. De vleugel bestaat uit één deel!!
Makkelijk hoef ik hem niet meer uit te richten.

De motor
thumb_60sp-t.gif

Start%201.jpg

Edit Erwin: fotolinkjes aangepast.

Prima keuze Piper

Ga ik natuurlijk ook volgen, zou voor electro ook een mooie kist zijn.

En dat dan combineren met een speaker en geluidinstallatie voor de echte sound.

Peter,

Blijft op mijn lijstje gewoon staan want zou ook een mooie kist in houtbouw zijn.

Ton

Hoi Ton,

Hij blijft ook op mijn lijstje staan.. maar een gfk kit van een stuka van dit formaat stond op mijn to do lijstje.. Die bestaat al.. dus schuif ik hem door naar een grotere versie.

Verder zou ik een D willen doen, die heeft een langere spitsere neus, en de canopy is anders..
Maar dit type heeft meer plek voor een brandstofmotor..

Peter

Mooie keus Piper is een mooie schaalkist met veel details. Is dit ook de planning om dat er allemaal op te gaan maken?

Waar heb je deze kist vandaan gehaald? Misschien nog een www adresje?

Ik ga in ieder geval je draadje volgen.

Succes met bouwen de komende zomer maanden

Nog een klein vraagje, ben je niet bang dat deze RCV motor nog al wat geluid gaat produceren door de tandwielen?

Hallo Chris.,

Ik probeer zoveel mogelijk aan detail te verwerken.

De kist heb ik via Ebay.de gekocht.

Wat betreft de maotor, och in die tijd was herrie ook geen probleem. 8)

In Amerika is een sirene, aangedreven dooor een propellertje te koop. Is eigelijk voor een model zoals Nick Zoreli heeft.

Jan,

Soort van fluitje inbouwen
Als je daarmee het geluid van een lijnmotor kunt evenaren waarom dan niet.

Die sirene die Piper noemt is al een prima optie en dit dan aanvullen met het geluid van de echte motor dat is het toch echt kompleet.

Peter,

Gatver een brandstof motor :cry: lijkt mij dat jij zeker geinterreseerd zou zijn in zo'n geluidssetje waarbij je het geluid van de echte kunt opnemen en gekoppeld aan je gasregeling kunt laten horen als maximale realisme.

Piper,

Heb je al documentatie.

Ton

die sirenes zijn inderdaad wel tof voor de stuka. Sprak laatst iemand die had een ziroli stuka gebouwd en zo'n sirene ingebouwd.. de sirene kan aan en uit gezet worden met een servo. In duikvlucht zette hij hem aan aan en dat ding produceerde over de 100 db aan lawaai!

Ton, vanaf een bepaald formaat ben ik niet zo happig op electro. Een stuka van 250cm aandrijven met een electromotor kan wel.. maar dat word me te duur ;)

Peter

In het begin van het filmpje dacht ik: "Is dat alles??? Als je zegt: het zijn de wingtippen die je hoort, dan geloof ik het ook."

Bleek later dat ik weer eens gelijk had! :P

:wink:

jan.

de sirene had in princiepe geen nut.. het was om de duikaanval nog angstaanjagender te maken voor degene die zich op de grond bevonden.

Peter

Back