Bouw van een DHC 2 Beaver

Voor het bouwen van een schaalmodel wil je graag een herkenbaar toestel nabootsen. Gedurende '70 t/m '72 regelmatig mee gevlogen met een Klu Beaver, welke gestationeerd was op Leeuwarden. Dus zou het een Beaver worden, maar dan de keuze maken in welke uitvoering. :?:
Een Klu Beaver? in eerste instantie wel, maar toen bleek er op Lelystad een Beaver te staan (in vliegende conditie), dus afspraken gemaakt met de eigenaar, toestemming gevraagd om na te bouwen, meer dan 100 detailfoto's gemaakt en deze gaat worden en in twee verschillende maten.

Een kleine ARC van PAF (1.90 mtr) Duitsland, :D
en een wat grotere (2.70 mtr) van MRaerodesign uit Canada. 8)

Bouwfotos volgen of kijk op
http://community.webshots.com/user/dutchbirth

Het lijkt erop dat dit een mooi model gaat worden!

Ik ben zelf net begonnen aan de bouw van een beaver met floats. Deze zal echter een stuk kleiner zijn dan jouw project. Ik bouw hem 126cm spanwijdte en maximaal 1000 gram. Aandrijving met electromotor.

groeten,
Bart

Wat voor motor wil je op de 2,70m model zetten.
Heb je een tekening van de beaver?, of heb je de maten van het orgineel over genomen.

Het model is gebouwd vanaf tekeningen en wat betreft de motor:
Het is ontworpen voor een 38 cm Zenoah, maar het zal een 45-er worden of een Saito 300 Twin D. Ben er nog niet helemaal uit.

Tekeningen zijn te zien (en verkrijgbaar in elke gewenste schaal) bij www.mraerodesign.com 8)

En zo is er een begin en gaat hij lijken op zijn grote voorbeeld.
460426690JYElKL

Ziet er goed uit! :thumbsup:

...is het overigens nog gelukt om hem af te krijgen voor de Modelbouw tentoonstelling in het Aviodrome afgelopen weekend?

Een mooi gebouwde kist piper. Ik hoop dat alles goed is gegaan met de maiden?

Ik zag op de bouwfoto's die je hebt gemaakt dat je een pc-7 hebt staan. Heb je daar toevallig tekeningen van? Ben namelijk al een tijdje op zoek naar tekeningen van een pc-7

Back