Bouw Snauwschip

Heb vanavond maar weer een mailtje gestuurd naar de Kombuis. Benieuwd of ik hier antwoord op krijg. Mijn andere mail is van vorige week dinsdag, maar geen antwoord. Ik had tekeningen van de Mayflower besteld en netjes betaald. Maar ik kreeg dus 3 tekeningen van de Mayflower binnen maar dat waren 3 exact dezelfde tekeningen. Van het zij- en bovenaanzicht. Dus ik gemaild daarover en hij zou nieuwe bestellen bij de fabrikant. Tot dusver was dat het laatste bericht van de Kombuis. Ik zou het echter netjes vinden als ik überhaupt een antwoord krijg als ik een mail stuur met een verzoek om de voortgang van de bestellingen.

Afwerken overige details

Vandaag weer wat details afgewerkt en begonnen met de achtersteven, dat wil ik anders hebben. Let wel, alles moet nog in de verf gezet worden.

Oh ja, ik heb overigens de tekeningen van de Mayflower afgelopen donderdag binnen gekregen. Nu mijn boek nog over tuigage van schepen.

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben begonnen aan de vensters op de spiegel. Deze moeten nog netjes bijgeschuurd worden en de lijm moet nog drogen. Daarna ga ik ze schilderen en nog wat extra details aanbrengen op de spiegel zelf. Dit wordt een vreselijk priegelwerk maar dat is het leuke hieraan. Ik weet wel dat mijn volgende project een paar maten groter wordt.

full

full

....en nog wat extra details aanbrengen op de spiegel zelf. Dit wordt een vreselijk priegelwerk maar dat is het leuke hieraan. Ik weet wel dat mijn volgende project een paar maten groter wordt.

Ook zonder de extra afwerking en details ziet ze er al heel mooi uit.
Met jouw talent zou je er ook voor kunnen kiezen juist nóg kleiner te gaan :D

Ja, misschien zou dat ook wel eens kunnen. Ik zag laatst bij de modelbouwwinkel in Middelburg zo'n vergrootglas met bevestigingsschroeven en klemmen. Toch nog kleiner dan...???

Nou nee, ik kan er verf halen van Revell en verder wat draad en andere kleine hulpmiddelen. Maar voor de ervaren modelbouwer denk ik dat de Kombuis veel meer te bieden heeft. De winkel in Middelburg heeft veel bouwpakketten van plastic en veel materiaal voor treinliefhebbers. De winkel zit op de hoek vlak bij Brammetje Dump (Achter de Houttuinen).

Goede avond allemaal. Nog de allerbeste wensen voor dit jaar. Het is alweer even geleden maar komende week ga ik weer eens aan de slag met mijn schip. Het heeft even stilgelegen vanwege de feestdagen afgelopen maand. Maar ik heb er weer zin in. In de loop van de week verschijnen er dus weer foto's van de voortgang.

Groeten van Edward

Vandaag weer een aantal uurtjes gewerkt aan mijn Snauwschip. Kleine details aangebracht en touwwerk verder uitgebreid.

full

full

full

Even een indruk geven van de schaal...

full

En werk in uitvoering (lekker buiten aan de slag)

full

Dit is mijn allereerste project en ik denk dat de volgende een exacte kopie wordt van een bestaand schip (Mayflower). En die gaat ook weer erg klein worden! En dat is het leuke hieraan.

Groet,

Edward

Back