Bouw San Francisco II (2)

Mooi gedaan. Zit er nog een ijzerdraadje in de zoom of is de bolling puur door het tuigwerk geregeld?

Er zitten messing draadjes in de zomen, de zeilen ingesmeerd met verdunde houtlijm en dan de fonh erop werkt prima.
Die tip had ik gekregen van Robert.

Groet PC Piet (Peter)

Laatst bewerkt:
full
full
full
Hallo Heren modelbouwers,

Zo nu de San Francisco nog op een mooie onderplaat maken, en dan is ze klaar. :cool::cool::):)

Groet PC Piet (Peter)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Peter,
het is een prachtig schip geworden.Proficiat,
Hoop dat mijn schip ook zo'n resultaat mag opleveren.

-------------------------
met vriendelijke groet
wil

Het is inderdaad een mooi model geworden. Misschien als kleine opmerking, de brassen en boelijns heb je iets te strak aangetrokken waardoor er knikken zitten in je stagen.
Met name de boelijns, die horen alleen aangetrokken indien daadwerkelijk in gebruik. Dus indien de wind voorlijker dan dwars inkwam werden deze gebruikt om de stand van de zeilen ten opzichte van de wind te verbeteren. Ook werd met de boelijns voorkomen dat de zeilen gingen klapperen bij weinig wind. Gezien de mooie bolling in jou zeilen is dit dus niet van toepassing.
Maar al met al toch een model waar je trots op mag zijn!

Dank voor jullie complimenten en tips voor de San Francisco II. :banana::banana:
Als ik start met de San Juan Nepomuceno zal daar zeker ook een verslag
van komen.

Groet PC Piet (Peter)

Dank voor jullie complimenten en tips voor de San Francisco II. :banana::banana:
Als ik start met de San Juan Nepomuceno zal daar zeker ook een verslag
van komen.

Groet PC Piet (Peter)

Die spaanse vloot moet ook groter worden anders kunnen we niet tegen die Engelsen op. ;););)

Groet PC Piet (Peter)

Back