Weer wat tijd gemaakt voor mijn project Liebherr LTM 11200-9.1, met de zomer voor de deur zal ik niet wekelijks nieuwe onderdelen klaar hebben om hier te posten.
Pieter bedankt voor het compliment.
Marceline bedankt voor het compliment.

Albert ook bedankt voor het compliment, ik denk dat er nog behoorlijk op de details gelet wordt bij het modelbouwforum.

Charlotte ook bedankt voor het compliment.
Alle
Leuk aanklikkers ook weer bedankt voor belangstelling voor het project.
Vervolg met ladders en de bordessen.
Voor de trapboom een mal gemaakt om de gaten te boren van de sporten in restant stuk aluminium.
De eerste trappen gereed de korte trap is voor op de achterzijde van de kraan.
Voor de zijkant zijn er twee uitschuifbare trappen om op het bordes te komen bij de draaikrans.
Het solderen van de geleiding van het uitschuifbare ladder gedeelte, ik laat het materiaal langer om het onderdeel op de juiste plaats te houden en maak het later op lengte als het vastzit.
De twee uitschuifbare ladders waar de traphaken nog aan vastgezet moet worden.
Nog een nabewerking aan het bordes frame waar de haken van de ladder in vast moeten haken.
Het frame van de twee bordessen maak ik van u profiel en daar schuif ik de roosterplaat in, dit rooster blijft uitneembaar zodat het eruit kan tijdens het schilderen.
De liggers van de twee zijbordessen waren nog niet gereed, hier worden de haken er aan gesoldeerd. Het fixeren van de te solderen onderdelen daar besteed ik altijd veel aandacht aan zodat het onderdeel gelijk goed zit en met minimale warmte gesoldeerd kan worden.
Een van de bordessen gereed met de nog uitneembare roostervloer door de kopse kant te verwijderen.
Dit is het achterste laddertje geworden wat ook weer in haken hangt zodat het ook afneembaar is. Op pagina 16 staat nog een foto van de achterzijde van 1:1 kraan, kan je kijken of het er beetje op lijkt.
Wordt vervolgd
Groet Leo.