Bouw kleine Stroep met dubbele pistontank en kleine grijper.

Bedankt Henk,

boorde vroeger de gaten met 2750tr/min.
Dus dat zal nu een pak minder moeten zijn?Misschien een idee,welk torental het beste is?Kan de v-snaren v/d machiene herleggen.
Grtjs,Marc.

Gdavnd,

enige tijd uit geweest door een zware longziekte.Het gaat nu alweer een beetje beter.
Morgen gaan we weer rustig verder met de bouw.Heb het laatst Jinny haar raad opgevolgd bij het boren van de gaten voor de schaatsen.Ook de raad van Henk was zeer welkom.Moet zeggen dat ze nu beter passen dan bij eerdere modellen.
Grtjs,Marc.

Laatst bewerkt:
Dag,

nog een tijdje out geweest wegens ziekte.
Sedert een weekje ben ik weer kleine beetjes aan't doen,doch zeer beperkt.
Wil dit draadje verder zetten in de mate van het mogelijke.
Zal dus niet zo snel gaan.
Hoop vanavond weer wat te kunnen posten.
Grtjs,Marc.

Gdavnd,

we zijn er weer,doch moet het zeer rustig aan doen.
Eerst nog wat foto's v/d voortgang v/d boot,voorafgaand bij het boren v/d schaatsen.
HetT-stuk is een spuitgiet stuk.Aan de onder en bovenkant zit een heel dunne streep.Deze lijnen zijn juist het middelpunt in de lange weg.Zo kan ik dus de 2 evenwijdige zijden overhalen op de romp.Deze lijnen staan elk op 51,3mm v/d centerlijn.Op die evenwijdige lijnen kunnen dan de schaatsen afgetekend worden.Verder zijn de 2 dunwandige buisjes in het T-stuk v/d schaatsen verlijmd.Grtjs,Marc.
P6011131.JPG
P6011133.JPG
P6011134.JPG

P6011132.JPG

Gdavnd,

de volgende fotos v/d bouw v/d boot.
Op de 2 evenwijdige zijden zijn de centergaten voor de schaatsen,met een warme priem in de romp geprikt.Daar ik geen centerboor heb,doe ik het zo om het verlopen v/d boor tegen te gaan bij het inzetten op een rond oppervlak.
Heb ook een boormal moeten maken om deze 4 gaten te kunnen boren.De mal zelf is van restjes multiplex en MDF gemaakt.Eenmaal het T-stuk in de mal hoef ik het enkel met het opstaand stuk op de bodem v/d mal te draaien.Hierdoor staan de centerpunten in het lood.Zowel links als rechts.
Grtjs,Marc.
P6021135.JPG
P6021136.JPG
P6021139.JPG
P6021140.JPG
P6021141.JPG

Back