Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Kan ik hier in Nederland ook glasweefsel krijgen?
![]()
De hoek met het water is idealiter 4,5gr - 5gr. Bij <4,5gr heb je weliswaar minder weerstand, echter wordt het vaargedrag snel 'spingerig' bij golfjes. Bij >5gr heb je weliswaar meer weerstand, maar is het vaargedrag stabieler ook bij golfjes.
Bij 'oud' heb je te weinig graden, en bij 'nieuw' te veel. Eronder zie je mijn mini-hydro met 5gr èn een flinke afstand tussen prop en achterkant drijver. Zeker voor kleinformaat riggers/ hydroplanes wil je deze afstand vergroten waar mogelijk (uiteraard niet ten koste van alles).
Ja dat is wel aan te raden. Een hydro heeft de neiging om te gaan duiken bij het wegvaren, omdat het meeste gewicht voorin ligt. Als je wat snelheid opbouwt gaat hij op het water liggen en komt de wind onder de tunnel. Dan krijg je dat mooie hydro vaargedrag.
Het voorste hoekje geeft een grotere lift, waardoor de duikneiging er niet of nauwelijks is bij het wegvaren. Eenmaal op snelheid, lift deze punt helemaal vrij van het water:
![]()
Hallo Jens,
Een Hydro houdt wel van wat toeren, deze is beter geschikt, als je op 3S gaat varen:
HobbyKing R/C Hobby Store : ADS400L Water-cooled Brushless Outrunner 3700kv 600w
Ik heb 'm zelf op 2S in een 50 cm mono en dat zit op het randje van onvaarbaar, in een hydro zou het prima moeten werken.
Denk erom, dat de motoras Ø3 mm is, een starre koppeling ( wiredrive) daarvoor is maar bij een paar leveranciers te vinden, een klemkoppeling (flexas) is ook al een zoekpartij.
Groeten, Jan.