Sjors, ik sluit me geheel aan bij de vorige schrijvers en je galerij ziet er inderdaad netjes uit.
Wat je vraag betreft voor de tweede laag kan ik je wel wat tips geven, en de dikte is best wel te overleven hoor..... kun je hem later nog hier en daar gelijk schuren hee

- zorg dat de romp met de eerste laag goed glad geschuurd is zonder kuilen of bulten
- dan een van de berghouten bijv nummer 98, aftekenen op de romp, zorg dat deze geheel overeen komt met de tekeningen, de div doorsneden en zij aanzichten zijn hierbij maatgevend
- dit berghout met een electr plankenbuiger perfect opmaat buigen nadat deze een tijdje in het water gelegen heeft
- nadat deze droog is lijm je die op de romp vast en zet deze tijdelijk vast mbv pins, punaises, of zo dan komt het gaatje naast je plank te zitten (hier zijn voldoende voorbeelden van te vinden op dit forum)
- vanaf dit berghout buig en lijm je drie huidplanken eronder en twee erboven
- Dan de berghouten nummer 96 erboven en nummer 100 eronder, etc. etc.
Zo blijft alles netjes maat vast
Vanaf berghout nummer 102 ga je dan de beplanking verder naar onder aanbrengen waarbij deze vooraan verjongd gaan worden, en achteraan vaak niet meer aansluiten op de voorgaande, dus hier pas je dan instekers toe
Zorg dat de beplanking zijn natuurlijke verloop krijgt dus niet naar onder of boven wringen want dan gaan ze torsen
Ook hiervan zijn in de diverse bouwverslagen op dit sub forum legio voorbeelden te vinden......
En bij twijfel even een plankje tijdelijk aanbrengen, fotootje maken en hier advies vragen......
Als je in grote lijnen dit volgt en goed bij de anderen afkijkt dan gaat dit helemaal goed komen

Ooh ja misschien het belangrijkste in deze is heel veel geduld, je bent zomaar een paar weken verder, maar dat komt het resultaat alleen maar ten goede

Veel succes,
Gr Koos