Boten-regelaar binden met een Spektrum DX6i zender.

Discussie in 'Speedboten' gestart door Dylan sys150, 22 jul 2013.

1. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Peet.
    Bedankt voor je reactie.
    Ja, ik ben ook erg blij dat de elektronika het helemaal drooghield.
    Wat mij ook verwonderde was dat deze moerasboot het best wel goed volhield op dat woelige water.Stond een stevige wind waardoor de golven echt wel behoorlijk waren.Dus niet zoals varen op een kanaal of meertje met stilstaand water.
    Het is tenslotte een heel groot meer waar ik voer en dacht echt dat de boot last zou hebben van te hoog opspattend water die de elektronika zou natmaken en dat de boot zoveel last zou hebben van de golfslag dat het zou kapseizen.
    Maar van dit alles was gelukkig geen sprake.

Ik ben na het testen aan de gang gegaan met het fabriceren van een soort test roer.
    Dat heb ik dmv 2 geboorde gaten in het bestaande rudder roer kunnen bevestigen.
    Ondanks dat het materiaal teveel flexte werkte het wel super goed.
    De boot ging als door boter de bocht om en stuurde nu zowel links als rechtsaf super strak.
    Ik heb besloten om dat idee door te zetten en heb in het helikopter te koop Topic gevraagd of iemand nog een rotor blad van een 500 of 600 size CP heli voor mij heeft liggen waarvan men af wil omdat het een beschadigt blad is.
    Van dat blad kan ik dan heel mooi een roer maken.
    Daarmee zal het vast wel gaan en is de boot strak en vaarklaar als ik de modificatie heb aangebracht.
    Ik hou jullie op de hoogte.
    Oja.....de regelaar en motor werden warm tijdens het varen maar mocht echt geen betekenis hebben.
    Zit dus allemaal qua warmte goed binnen de tolerantie.
    Vr Gr D

PS: Peet, voordat ik het vergeet........
    Er zit een spatwaterdichte 13kg servo in deze boot.
    Ik verwacht wel dat die de krachten goed aankan.
    Mocht dat straks niet zo zijn dan steek ik er een zwaardere/sterkere in.

Deel Deze Pagina