Bom schip

In afwachting van mijn volgend project (model) kwam ik wat tekeningen tegen van een Bom schip. Deze uitgeprint en gestart. Zal niet erg hard geen maar is toch een leuke dwarsdoorsnede.
eerst een hulp framen en een kielbalk gemaakt.
IMG_1360.JPG
IMG_1361.JPG

Maak je een dwarsdoorsnede van een bomschuit?
Een bomschuit bouwen ben ik ook al lang van plan.
Ik ga je volgen, allicht leer ik er wat van.
Benieuwd naar je fotos.

Als je een dwarsdoorsnede maakt zit er waarschijnlijk geen boeg en achtersteven aan. Dat vind ik nu juist zo indrukwekkend.
Boeg-Bomschuit.jpg

Maar als je juist het inwendige gaat detailleren kan dat ook heel interessant zijn want dat zie je ook heel weinig.
Het wordt spannend wat je ervan gaat maken.

Oh, een bomschuit wordt ook wel eens een bomschip genoemd dus dacht ik direct daaraan.
Maar toch ben ik benieuwd naar wat het dan wordt.

Dit project ligt nu even stil mijn proxxon figuurzaag is na 35 jaar gestopt met zagen. Denk nu na over de volgende soort zaag, want proxxon heeft nu drie types.
Advies is welkom. groetjes Cees

Ik ben teruggeschaald van de wat heftige DSH naar de DS 230. Die volstaat in mijn beleving voor het meeste figuurzaagwerk. Klein, licht, en eenvoudig in gebruik (traploos verstelbare snelheid). Inderdaad een goede tip om op Marktplaats te kijken want er zijn heel wat mensen die ons soort hobby weer moeten beëindigen en dan met prachtige apparatuur zitten...

Back