@ Kolderstok: deze topic is bedoeld voor de breedste waaier van antieke schepen, niet enkel de 7P maar ook alle anderen.
Wel vind ik het belangrijk dat elkeen duidelijk een onderscheid maakt tussen een vlot lezend verhaal (roman) of een technisch bouwboek om iets uit te leren. Vb: mijn aangeraden boek van Mike DASH over de Batavia is een vlot lezend verhaal (zoals een roman); geen fictie maar ook geen technische meerwaarde voor de bouw van het schip zelf. Als de inputter dit duidelijk kan vermelden dan zou dat ideaal zijn.
Trouwens: dit boek heb ik dubbel - een 'proper' gelezen ex. en een gloednieuw... dus wie interesse heeft?
En... hoe elke melding er zou moeten uitzien ;-)
Titel: De ondergang van de Batavia
Auteur: Mike DASH
ISBN: 90 295 1408 6 / NUR 302
Roman / doch geen fictief verhaal; geen historische roman (= waar hoofdpersonage fictief is maar de geschiedenis errond wel reëel is) maar alles is WEL geschiedkundig onderbouwd; vlot geschreven (soms beetje traag maar dat heb ik graag); werpt een sfeer over hoe gruwelijk de bemanning werd na het wegvallen van een leiding.
Korte inhoud: Het schip lijdt schipbreuk en de wet van de sterkste laat zich gelden
Mijn quotering: 4 / 5
Wel vind ik het belangrijk dat elkeen duidelijk een onderscheid maakt tussen een vlot lezend verhaal (roman) of een technisch bouwboek om iets uit te leren. Vb: mijn aangeraden boek van Mike DASH over de Batavia is een vlot lezend verhaal (zoals een roman); geen fictie maar ook geen technische meerwaarde voor de bouw van het schip zelf. Als de inputter dit duidelijk kan vermelden dan zou dat ideaal zijn.
Trouwens: dit boek heb ik dubbel - een 'proper' gelezen ex. en een gloednieuw... dus wie interesse heeft?
En... hoe elke melding er zou moeten uitzien ;-)
Titel: De ondergang van de Batavia
Auteur: Mike DASH
ISBN: 90 295 1408 6 / NUR 302
Roman / doch geen fictief verhaal; geen historische roman (= waar hoofdpersonage fictief is maar de geschiedenis errond wel reëel is) maar alles is WEL geschiedkundig onderbouwd; vlot geschreven (soms beetje traag maar dat heb ik graag); werpt een sfeer over hoe gruwelijk de bemanning werd na het wegvallen van een leiding.
Korte inhoud: Het schip lijdt schipbreuk en de wet van de sterkste laat zich gelden
Mijn quotering: 4 / 5
Laatst bewerkt: