Boeing stearman Ziroli

Jammer dat de eerste 'gecorrigeerde' tekst van jvenant weggehaald is . . . :(

Het is 'het hart' met een 't'.

Hard staal, een hard (gekookt) ei, maar 'hartlijn', in het 'hart'. :teacher:

;)

En maar weer :ontopic: .


jan.
 
Laatst bewerkt:
Ben toch maar aan de Stearman herbegonnen,huisje is weer wat verbouwd.
Heb nog een deel foto's van de bouw romp;












































 
.
Prachtig, en gelijk het gas er flink op... mooi!

Groeten, Ramses
 
middenstuk bovenvleugel voorzien van ALU buisjes





bovenvleugel uitgelijnd





romp voorzien van ALU buisjes








onderste vleugels uitgelijnd



foto'ke met bovenvleugel



stoterstangen zitten er ook op



volgende week bovenvleugel eens proberen ui te lijnen op te romp
 
ik ga de vleugels voorzien dat ik niet meer de servo's handmatig moet aansluiten



gesoldeerd



isolatie aangebracht



ingewerkt in de romp





bedraring voor het lichtje in richtingsroer zit ook klaar



bovenstuk middelvleugel ook voorzien,dit voor de lampjes in wingtips



 
Als idee voor de volgende keer. De connector heeft 9 aansluitingen. Nu worden er naar 3 gebruikt. Soldeer volgende keer 3 aansluitingen bij elkaar voor 1 ader. Daarmee is er 3x zoveel contact oppervlakte. Dit niet om de stroom te verdelen, maar gewoon voor zekerheid. De connectoren zijn niet ontworpen voor de trillingen die een brandstof motor doen.

LEES GOED: het wilt niet zeggen dat het niet werkt. Het is alleen niet voor dit doel ontworpen.
 
Hallo Gert, hoe is de bouw van de Stearman en de motor afgelopen?
Respect overigens voor wat je al hebt laten zien:kwijl:.

Groeten, Eddy
 
Mooi werk! Als je met deze connectoren werkt en je hebt zoveel pennen over dan kan je voor extra bedrijfszekerheid 2 contacten per draadje gebruiken.
 
Intussen vlieg ik met een 3meter stearman. Deze bouw ik metdertijd wel af.
Teveel projecten Heb nog 5-6 kits die ik moet bouwen.
 

Bijlagen

  • 20180609_143105.jpg
    20180609_143105.jpg
    454,7 KB · Weergaven: 329
Back
Top