BNK1 Charleroi

Hallo John

Ik heb zelf nooit met de xxxcr in charleroi gereden, maar ik heb wel een aantal jaren ervaring met de cr.

Dit is wat ik zou doen:
Vooraan:
30 WT met zwart piston (deze is 1 maat kleiner dan de standaard rode) en een groene veer.
Midden gat op arm, en 2e binnengat op shocktower.

Achteraan:
30 WT met rode piston (is dus de standaard piston) met rode veer.
Middengat op arm, en 2e binnengat op shocktower.

Ik zou de wielbasis persoonlijk kort zetten, omdat dat meer grip geeft. Dit maakt de auto wel nerveuser. Zet het op lang als je een rustige auto wilt.

Losi mannen! (chambrant? :-)) Vul me aan of verbeter als het niet klopt he!

Ik hoop dat dat al helpt!

Groeten
Simon

De rc-offroad site had ik al gevonden, spijtig dat er voor Losi niks bij stond voor Charleroi-indoor.

allen alvast bedankt voor de tips/links, maar ik heb toch nog wa vragen voor mijn eerste keer bnk, om toch enigszins wat deftig aan de start te kunnen verschijnen ;):

-gewicht ; ik reed vroeger nimh ; moet ik evenveel lood bijplakken om aan hetzelfde gewicht te geraken om een stabiele auto te hebben ?

-motor : 8.5 ? of zou da iets teveel zijn voor 2X4 indoor ?

-voorbanden : vorig jaar las ik iets van die 'gedremelde' staggers, helpt dit in Charleroi ?

grtz,

John

eerder versleten staggers daar wegens heeeeeeeeeeeeeel veel grip en stuur.
het gewicht van nen 2wd is 1488 gr dacht ik .
aan al wat je moet voldoen is gemakkelijk na te gaan op de FBA site .
staat het meeste op en anders zijn er de zaterdag al nen berg mensen die je wel zullen willen helpen .
greets bart

Minimumgewicht is 1474, maar de meesten rijden 1550+. Zelf rij ik met m'n midmotor Losi op 1670gr.

Een 8,5 is met Li-Po perfect voor 2wd.

Begin met een versleten Stagger Rib, die zal in de meeste gevallen genoeg stuur geven, daarna kan je altijd nog besluiten een betere te steken of hem te dremelen.

euuuuuuuu volgens mij was ik met de 4X4 met de 6.5 sneller dan janus op de rechte lijn :):):):):):):):):):):):):):):):).
team medium rules the power:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

quote JP Voumard:

Bonjour à tous,

Et bien voila, prochaine étape de notre saison 2009/2010 l’organisation de la première manche du BNK (championnat de Belgique) 2010.

La piste sera la même que pour l’Euro Indoor Race, tous les pilotes ayant roulés à l’EIR étaient tous enthousiasmés par ce tracé

Pour vous inscrire, façile :

Un petit mail à jpdadandson@gmail.com avec la catégorie, vos fréquences, numéro de transpondeur (si vous en possédez un) et votre numéro de licence (si vous l’avez déjà reçue, sinon on prendra votre numéro le jour de la course)

Le paiement de 10€ pour l’engagement se fera le jour de la course

Bien à vous tous

JP

Hallo iedereen,

Binnenkort start ons nieuw 2010 Belgisch-Nederlands Kampioenschap (1/10e elektro off-road) met een eerste manche te Charleroi, België bij club BRCC

De piste te BRCC zal op de gebruikelijke locatie te Lodelinsart uitgebouwd worden en dezelfde lay-out hebben als de ondanks verreden Euro Indoor Race en dewelke door de rijders erg enthousiast werd onthaald.

Het is erg makkelijk om je in te schrijven:
Stuur eenvoudigweg een e-mailberichtje naar jpdadandson@gmail.com waarin je vermeldt ..
• Je categorie,
• Je zenderfrequenties
• Je transponder-code
• Je licentienummer. (Mocht je dat nog niet hebben ontvangen, kan je ons dat ten laatste doorgeven op de dag van de wedstrijddag)

Het inschrijvingsgeld van € 10,00 zal op de wedstrijddag geïnd worden.

Tot een volgende

JP

Laatst bewerkt:
Hallo John

Ik heb zelf nooit met de xxxcr in charleroi gereden, maar ik heb wel een aantal jaren ervaring met de cr.

Dit is wat ik zou doen:
Vooraan:
30 WT met zwart piston (deze is 1 maat kleiner dan de standaard rode) en een groene veer.
Midden gat op arm, en 2e binnengat op shocktower.

Achteraan:
30 WT met rode piston (is dus de standaard piston) met rode veer.
Middengat op arm, en 2e binnengat op shocktower.

Ik zou de wielbasis persoonlijk kort zetten, omdat dat meer grip geeft. Dit maakt de auto wel nerveuser. Zet het op lang als je een rustige auto wilt.

Losi mannen! (chambrant? :-)) Vul me aan of verbeter als het niet klopt he!

Ik hoop dat dat al helpt!

Groeten
Simon

Dat zal er redelijk goed op zitten! Banden zijn uiteraard vrij belangrijk, achteraan vastgelegd door het BNK reglement, nl schumacher mini spike 2. Misschien buitenste rij topper eraf knippen om auto wat makkelijker te doen rijden. Vooraan stagger ribs, normaal gelijmd op een smalle velg.

Een grote wing helpt ook om de auto stabiel te houden op de vrij onvoorspelbare ondergrond (ik verkies een grote wing met minder 'gurney' dan een kleine wing met full gurney).

Leg gewoon lood onder je lipo om ongeveer op 1600-1650 gr totaal gewicht te komen.

Tot dan!

Ieamand die tips heeft voor de 4wd banden ?
Trudif
je hebt de keuze tussen Losi Studs and Schum Minispikes in het BNK... en de studs werken enkel op grond, voor zover ik weet.
Keuze is dus snel gemaakt.

Ik reed zelf met mijn Predator Schum Yellow Minispikes rondom
achteraan buitenste rij weggeknipt
vooraan binnenkant 2 rijtjes en buitenkant 3 rijtjes weggeknipt zodat er enkel 3 rijtjs overbleven.

Back