BNK Stokrooie 2009

het parcour mag technisch iets moelijker zijn vind ik.
grtz jeffrey

Dat vind ik ook wel, ik "race" toch nog niet door voor mij is het nog gewoon amuseren ;-)
Leuke foto's van vandaag trouwens, ik heb ook al vaker de foto-tas in de koffer gehad maar het is er nog niet van gekomen foto's te nemen.

Het parcour word inderdaad nog aangepast de komende week"en".
De tafelberg die erin lag word aangepast, en er komt vanachter een dubbel, dubbel sprong in dacht ik dat ze hadden afgesproken.
Maar dit idee kan nog gewijzigd worden.
Vrijdag na het aanleggen hebben we er met 6 tal wagens tegelijk gereden en we hingen kort bij elkaar, maar ik vond de nieuwe combinatie zeker goed te doen.
het parcour mag technisch iets moelijker zijn vind ik.
grtz jeffrey

Die tafelberg is juist één van de leukste jumps in Stokrooie ! Please please please don't change it !!!!!

Het grootste probleem met de nieuwe combinatie (met brug) is volgens mij het feit dat hij midden in een soort S-bocht ligt, waardoor de aanloop en landingszone niet in dezelfde lijn liggen en de kans op "spookrijders" die hun jump missen of te ver nemen te groot wordt (heb zondag al een paar near misses gehad en toen waren er 5 auto's aan het rijden). Om deze combinatie voor iedereen veilig te maken en te vermijden dat we head-on collisions krijgen, zou de combinatie moeten aangepast worden dat ofwel iedereen hem kan nemen zonder veel risico, ofwel dat NIEMAND hem kan nemen en je erover moet bollen. Momenteel kan je hem nemen, maar de kans dat het fout loopt is groot. Het probleem is dat als je hem niet neemt, je teveel tijd verliest.

Sorry hoor en ik aprecieer echt waar de moeite die circuitbouwers doen, but as it is ; I don't like it. Jammer : want Stokrooie was altijd één van mijn lievelingscircuits.

BTW Joris : als jij de Joris bent aan wie ik van Wouter die Losi onderdelen moest geven : ik heb ze bij Patrick achtergelaten.

BTW Joris : als jij de Joris bent aan wie ik van Wouter die Losi onderdelen moest geven : ik heb ze bij Patrick achtergelaten.

Dankjewel, ik ben idd die Joris ;-)
Ik wou gisteren nog afkomen maar ben er niet geraakt.
Ik zal het geld naar Wouter overschrijven.

Ik kijk u naar de clubrace het weekend voor het bnk.

Maar al bij al, je kan hem jumpen, als je op de goede rijlijn zit, zit je daar niet best niet jumpen.

Maar da zal tijd raad brengen.

Ik kijk u naar de clubrace het weekend voor het bnk.

Maar al bij al, je kan hem jumpen, als je op de goede rijlijn zit, zit je daar niet best niet jumpen.

Maar da zal tijd raad brengen.

Correct me if im wrong maar als je de brug niet te snel komt opgereden zodat je maar laag en kort jumpt kan je toch snel terug op het gas. Eraf rijden kan wel behoorlijk snel zolang je maar niet me je neus in de jump na de brug graaft.
als je dat doet ben je toch ook nog behoorlijk snel en loop je weinig of geen risico.

Leg me trouwens eens uit wat jullie er zo slecht aan vinden want het enige wat ik een beetje jammer vind is dat net voor de "bergaf" (of brugaf) een heel klein verhoogje zit (omdat het gaas niet heel stijf is).
Als je dus net net ver genoeg raakt en je land met je neus vlak voor dat heuveltje blijf je steken en maak je een aardige klapper.

Voor de rest is het toch zo erg niet? Het zal niet de makkelijkste zijn maar dat is toch niet erg?

Nogmaals, ik rijdt nog maar sinds kort op een circuit dus ik ken er nog niet zoveel van dus het kan best zijn dat ik langs de bal sla ;-)
Wijs me hierop als dat zo is ! (ik kan er alleen van bijleren)

Jeroen en Willem zeggen: MEER PANACHE en dan lukt alles!

Groetjes vanuit Zaventem.

ps: wheely onder de brug = 10punten

Leg me trouwens eens uit wat jullie er zo slecht aan vinden want het enige wat ik een beetje jammer vind is dat net voor de "bergaf" (of brugaf) een heel klein verhoogje zit (omdat het gaas niet heel stijf is).
Als je dus net net ver genoeg raakt en je land met je neus vlak voor dat heuveltje blijf je steken en maak je een aardige klapper.

(ik kan er alleen van bijleren)

De aanloop naar dat viaduct moet via de buitenbocht om genoeg snelheid te maken om hem vloeiend te kunnen nemen. Degene die achter je zit kan dit uitleggen als "ze gaan voor me opzij". Als die hem binnen pakt zal die de aanloop niet kunnen maken en degene die de buitenbocht heeft genomen nu ook niet meer. Eventueel kun je op het kleine stukje tussen de dubbel en het viaduct nog genoeg snelheid maken, maar alleen in de meest ideale omstandigheden. Dus als er nog grip is en er geen hobbels in de baan zijn gekomen die de snelheid eruit halen.
Verder heb ik een paar auto's naast de baan zien landen op het snelle stuk waar de auto's onderdoor passeren. Dit is denk ik wel het laatste wat je wil.

Nog maar te zwijgen hoe we het gaan oplossen met baaninzetten. Er werd geopperd om met stokken te gaan werken. Ik heb daar geen ervaring mee, dus we moeten zien of dat werkt.

De aanloop naar dat viaduct moet via de buitenbocht om genoeg snelheid te maken om hem vloeiend te kunnen nemen. Degene die achter je zit kan dit uitleggen als "ze gaan voor me opzij". Als die hem binnen pakt zal die de aanloop niet kunnen maken en degene die de buitenbocht heeft genomen nu ook niet meer. Eventueel kun je op het kleine stukje tussen de dubbel en het viaduct nog genoeg snelheid maken, maar alleen in de meest ideale omstandigheden. Dus als er nog grip is en er geen hobbels in de baan zijn gekomen die de snelheid eruit halen.
Verder heb ik een paar auto's naast de baan zien landen op het snelle stuk waar de auto's onderdoor passeren. Dit is denk ik wel het laatste wat je wil.

Nog maar te zwijgen hoe we het gaan oplossen met baaninzetten. Er werd geopperd om met stokken te gaan werken. Ik heb daar geen ervaring mee, dus we moeten zien of dat werkt.

Ahzo, nu ben ik weer mee ;-)
Thx

Correct me if im wrong maar als je de brug niet te snel komt opgereden zodat je maar laag en kort jumpt kan je toch snel terug op het gas. Eraf rijden kan wel behoorlijk snel zolang je maar niet me je neus in de jump na de brug graaft.
als je dat doet ben je toch ook nog behoorlijk snel en loop je weinig of geen risico.

Voor de rest is het toch zo erg niet? Het zal niet de makkelijkste zijn maar dat is toch niet erg?

Nogmaals, ik rijdt nog maar sinds kort op een circuit dus ik ken er nog niet zoveel van dus het kan best zijn dat ik langs de bal sla ;-)
Wijs me hierop als dat zo is ! (ik kan er alleen van bijleren)

Ik probeer enkel maar wat raad te geven hoor. Ik wil jullie inspanningen echt niet neersabelen, dus probeer het als goed bedoelde feedback te zien. Ik wil gewoon Charleroi-toestanden vermijden waar veel mensen gefrustreerd en met een gat in de portefeuille naar huis gaan.

Als je erover rijdt, is het nog niet gegarandeerd dat je er heelhuids over geraakt met die hobbel op het einde. Dit maakt dat je al bijna even goed kan jumpen.

Het probleem is dat op het BNK 90% van de mensen die brug wel gaat "jumpen", wat ook logisch is omdat het echt wel sneller is dan erover te rijden. Daarom zeg ik : ofwel maak je dat je hem absoluut niet kan nemen in één keer, ofwel maak je hem makkelijker (wat moeilijk wordt omdat hij niet in één lijn met het gedeelte ervoor of erna ligt). Gezien dit laatste, zou ik voor optie 1 gaan

Ik geef jullie de vriendelijk bedoelde raad om tijdens de clubrace met Willy Heremans te praten. Hij weet meestal wel hoe je zoiets moet oplossen zodat het voor iedereen leuk blijft.

Ik probeer enkel maar wat raad te geven hoor. Ik wil jullie inspanningen echt niet neersabelen, dus probeer het als goed bedoelde feedback te zien.

Je begrijpt me verkeerd, ik wou mijn vraag geen negatieve toon meegeven, mijn vraag was louter informatief ;-) Dat is een van de nadelen van online communiceren, je kan moeilijk emotie meegeven he.

Ik wist niet waarover jullie het precies hadden bij het viaduct, over het begin of het einde, vandaar mijn vraag.
Ik denk zelf ook dat je als je echt snel over het viaduct wil gaan, je een grotere kans op stukken hebt dan voorheen.

Ik heb trouwens niet veel aan het circuit gedaan hoor, hooguit enkele kruiwagens aarde aangevoerd ;-)

O ja: en blijf van die tafeljump af aub. :D Dan is er tenminste één jump die je lekker vol kan nemen. Bij al de rest is het op eieren rijden. Ik weet het : makkelijk maar het is gewoon leuk.

ik heb er ook op gereden en ik vind het idee van de de nieuwe jump ook fantastisch. 't Is trouwens wreed plezant, dikke voldoening als je die jumps netjes de ene na de ander kan nemen.
Maar ik ga ook akkoord met wat Stefke zegt. Dat gaat heel erg moeilijk worden onder volle wedstrijddruk, met meerdere doorheen deze combinatie (iemand die een lichtere motor rijdt, zal zelfs om te beginnen de tafel niet verkeerd mogen nemen of je kan IMHO al niet genoeg vaart meer maken om de nieuwe brug-jump te kunnen nemen.

Eigenlijk is het enige grote probleem dat deze brugjump niet rechtdoor is, zoals ook al eerder aangegeven. Ze ligt niet recht achter de aanrijrichting.
De landingszone is dan weer niet echt een probleem.

Ook heeft men het einde van deze brugjump afgedekt met rubberen matjes of iets dergelijks. Ik nam de combinatie eens prima maar de brugjump iets te kort (3cm?), landde met m'n neus op die matten (in plaats van op de "afzink" van de brug) .. en m'n wagen stuiterde gewoon 30cm terug achteruit omhoog en landde op z'n dak.

Maar ik maak me geen zorgen. De mannen van ATR gaven zelf al aan niet helemaal 100% zeker te zijn ... en idd wellicht nog te sleutelen aan de opstelling. Ik zou het jammer vinden dat men geen oplossing vindt en deze layout verdwijnt. Dan zou ik hem nog liever zo houden denk ik.

Laatst bewerkt:
ik denk dat we vrijdag misschien nog eraan gaan werken.
bij de tafel weet ik dat er veel voor en tegenstanders zijn.
ik vind hem ook wel fijn.
maar ben hem ook al een beetje beu.
hebben jullie al tegen patrick gezegd wat jullie van de nieuwe combinatie vinden?
grtz jeffrey

hebben jullie al tegen patrick gezegd wat jullie van de nieuwe combinatie vinden?
grtz jeffrey

Yep, maar die bleef zeggen : "het mag wat moeilijker zijn en dan moet je er maar over rijden en niet jumpen".

En ik blijf zeggen :
1. 90% gaat jumpen want sneller
2. Zoals Beksie ook al aanhaalde : ik heb ECHT geen zin om terwijl ik op volle snelheid onder de brug rijd, op een auto te knallen die zijn jump mist. Ik heb gisteren 3 near misses gehad (OK : het was wel Taisha op de baan maar toch :D ) . Puur geluk gehad dat ik geen halve auto heb moeten verbouwen.

Als je mij en Beksie niet gelooft : Arjan had zo ook zijn mening over de nieuwe layout. (Je ziet maar : hij heeft niet alleen meningen over crazy setups ;) )

Mijn advies : als de brug zo blijft en wil de bedoeling hebben dat mensen erover rijden en niet jumpen : leg een knikje net voor het omhoog rijden : zo verplicht je mensen om erover te rijden.

Laatst bewerkt:
yup, maar je moet ook bedenken dat zo'n kippengaas nogal funest kan zijn voor je banden als je daar vol gas gaat overrijden.

Ik zou het leuker vinden als ze een manier vinden om die jump makkelijker te nemen.
bvb al door die kleine jump nét na de kombocht (na de tafel) weg te halen of af te vlakken. Daardoor wordt je aanloop al wat eenvoudiger. ... al vind ik het weghalen van een jumpje per definitie al een slecht idee :)
...
als ze dan na het viaduct een dubbele jump leggen, moet je sowieso de viaduct beheerst nemen om de volgende dubbele goed te hebben.
Afijn, is maar een ideetje.

yup, maar je moet ook bedenken dat zo'n kippengaas nogal funest kan zijn voor je banden als je daar vol gas gaat overrijden.

Ik zou het leuker vinden als ze een manier vinden om die jump makkelijker te nemen.
bvb al door die kleine jump nét na de kombocht (na de tafel) weg te halen of af te vlakken. Daardoor wordt je aanloop al wat eenvoudiger. ... al vind ik het weghalen van een jumpje per definitie al een slecht idee :)
...
als ze dan na het viaduct een dubbele jump leggen, moet je sowieso de viaduct beheerst nemen om de volgende dubbele goed te hebben.
Afijn, is maar een ideetje.

eerlijk gezegd : ik slijt liever mijn banden dan wat sneller dan mijn auto te plooien op een spookrijder. De rest van Stokrooie is immers toch heel band-vriendelijk

En die grotere aanloop neemt de kern van het probleem niet weg nl. dat de brug niet in lijn ligt met zowel de aanloopzone als de landingszone.

Enfin : ik heb mijn ei gelegd. Nu is het aan de goede mensen van ATR om er iets mee te doen of niet.

...
En die grotere aanloop neemt de kern van het probleem niet weg nl. dat de brug niet in lijn ligt met zowel de aanloopzone als de landingszone.
...
yup, heb je zeker gelijk in, maar het maakt het netjes aanlopen naar de viaduct wel makkelijker. Nu moet je netjes over de tafel te komen, zodat je netjes de kombocht kan nemen, zodat je netjes de daaropvolgende jump kan nemen, ... en kan proberen om netjes de viaduct over te springen.
Afijn, we vallen inderdaad in herhaling.
Benieuwd wat de mannen van ATR nog uit hun mouw gaan schudden.

ik ga gewoon de zaterdag voor de clubkoers nog eens efe rijden daar om tekijken hoe het dan is, maar de jump is wel oke, eerste malen best wel moeilijk, maar er komt nog tapijt voor op het eerste stuk van de jump en da kan ook wel wa goed maken, maar da zien we dan wel weeral.

Back