BLUENOSE van YUANQING, schaal 1:72, Plank on Frame

Buiten dat jij er met plezier naar kunt kijken hebben wij de bouw met plezier en verbazing gevolgd. Bijzonder mooi resultaat en verslag. Hoop dat je er nog jaaren naar kunt blijven kijken en bedankt voor het delen! Gr. Klaas.
Dankjewel, Klaas. Naast de bouw is het bijhouden van een verslag ook leuk. Het houdt je in ieder geval scherp. Jou input was goed voor de nodige aanpassingen. En natuurlijk de gevlochten lijnen! Waarvoor nogmaals mijn dank.
Gr. Peter

Met nog het beloofde avond plaatje:
50 Evening.jpg

Gr. Peter

Peter, ff bijgelezen en kan niet anders oordelen dan dat het een schitterend eindresultaat is, proficiat met het behaalde resultaat

Jammer dat ik deze in Augustus niet “live” kan bewonderen vanwege onze vakantie maar wie weet in de toekomst……

Nogmaals bedankt dat je ons deelgenoot gemaakt hebt van dit bijzondere bouwwerk en dito verslag

Op naar het volgende project
Gr Koos

Peter, ff bijgelezen en kan niet anders oordelen dan dat het een schitterend eindresultaat is, proficiat met het behaalde resultaat

Jammer dat ik deze in Augustus niet “live” kan bewonderen vanwege onze vakantie maar wie weet in de toekomst……

Nogmaals bedankt dat je ons deelgenoot gemaakt hebt van dit bijzondere bouwwerk en dito verslag

Gr Koos
Maar misschien ben je op 30 september weer terug;)

Gr Koos
Dankjewel voor de complimenten, Koos. Zoals Mees al opmerkte .......... 30-09 wel?
Gr. Peter

Val ik jullie voor een laatste keer lastig met nog wat plaatjes.
De BN heb ik in de vitrine geplaatst met de opengewerkte zijkant in het zicht. Met tevens zicht op de indeling van het visruim. Maar dat is tegelijkertijd zonde omdat je de zwart-rode dichte zijde met de mooie lijnen van de romp dan niet ziet.

Daarom tegen het achterste glas een stuk spiegel geplaatst:
51 Morror-2.jpg

Ik had ook een hele glazen achterzijde als optie in gedachte. Maar dan wordt het beeld verstoord doordat alles in de omgeving in de spiegel weergegeven wordt.

Op de foto kan ik alleen een gefixeerd beeld tonen:
52 Morror-2.jpg

In real life kan je van positie veranderen en krijg je nu best een goed zicht op 'de andere zijde', met name aan de achterzijde.

Aan de voorzijde is het iets minder i.v.m. de zeilen:
53 Morror-2.jpg

Maar als je iets door de knieen gaat, dat krijg je dit perspectief.

Ik kon niet al de reflecties eruit filteren, maar al met al geeft dat stuk spiegel een veel dynamischere presentatie.
Gr. Peter

Laatst bewerkt:
Back