BLUENOSE van YUANQING, schaal 1:72, Plank on Frame

Pfffff, voel met je mee. Alleen door het kijken al. :)
Op Facebook kwam ik een vergelijkbare bouw tegen. Eén vergelijkbaar schip weliswaar en ook iets kleiner
https://www.facebook.com/groups/456205221170896/permalink/3427469774044411/
Dankjewel voor je reacties, Stephan.
Hoewel ik geen FakeBook heb, opende de link gelukkig wel. “Size doesn’t matter”, het kan dus altijd kleiner. Knap gemaakt.
Gr. Peter

Het gaat allemaal goed vooruit zo Peter mooie knieën zeg wat een geprul, maarruh doe je het bouwen tidens het fietsen, of het fietsen tijdens het bouwen :p:D

Afijn ........
Vond het toch wel jammer, dus nog even verder geneuzeld.
In de AdBlocker vond ik nog een schuifje voor ‘Acceptabele Advertenties’. Ook maar uitgezet.
Blijkt dat de advertenties op dit forum kennelijk onder “acceptabel’ vallen. Geen idee voor wie.
De 1e indruk is goed, dus jullie zijn nog niet van mij af.
Gr. Peter

Afijn ........
Vond het toch wel jammer, dus nog even verder geneuzeld.
In de AdBlocker vond ik nog een schuifje voor ‘Acceptabele Advertenties’. Ook maar uitgezet.
Blijkt dat de advertenties op dit forum kennelijk onder “acceptabel’ vallen. Geen idee voor wie.
De 1e indruk is goed, dus jullie zijn nog niet van mij af.
Gr. Peter
Gelukkig blijf je nog! Hoe het zich verder ontwikkeld is afwachten natuurlijk. Weliswaar ben je elders te volgen maar op dit forum is het altijd weer prettig thuiskomen.

Gelukkig blijf je nog! Hoe het zich verder ontwikkeld is afwachten natuurlijk. Weliswaar ben je elders te volgen maar op dit forum is het altijd weer prettig thuiskomen.
Dat vind ik ook, Hans. Ben ook letterlijk en figuurlijk ‘niet voor niets’ Vriend. Maar dat je dan negatieve energie moet stoppen om zelf een oplossing te vinden. Gelukkig heeft het vele tegengas gezorgd dat het weer leuk blijft.
Jaren geleden mijzelf al voorgenomen: als iets irritant wordt in een hobby, dan stop ik daar mee, want dat is een hobby niet waard.
Dat een plankje soms niet blijft zitten, is soms ook best irritant. Maar dat is van een andere orde.
Bij de tv met irritante reclame zap ik weg.
Bij een forum met irritante reclame zap ik weg.
Gelukkig kunnen we hier nu weer heerlijk over onze hobby ‘keuvelen’.
Gr. Peter

Jij is heeltemal reg, Peter. ik het diezelfde gedoen. De ad van n modelbouwdag nochal, het mij moer ook behoorlijk zuur gemaakt. Iedere slacht dat ik op iets klik komt daar eers n ander site op!

Jij is heeltemal reg, Peter. ik het diezelfde gedoen. De ad van n modelbouwdag nochal, het mij moer ook behoorlijk zuur gemaakt. Iedere slacht dat ik op iets klik komt daar eers n ander site op!
Klopt, Heinrich. Misschien is het wel een 'generatieconflict'. De huidige generatie zal het misschien 'gewoon' gaan vinden..
Gr. Peter

Weer een wandje klaar.
Met de 2 romp delen op elkaar:
449 5eHold.jpg

De korf op de wand voor de resterende planken moet er nog op. Ik ben echter door mijn messing draad heen. Vanmiddag maar even winkelen met de vrouw.

De dekbalken er op:
450 5eHold.jpg

Handgreepjes in het luikgat moeten er nog in.

Met nog een overzichtje:
451 5eHold.jpg

Ik zie dat ik nog een 'afstandhouderdje' aan stuurboord moet weghalen. ;)

Nog 1 tussen wandje te gaan en de afsluitende wand.
Gr. Peter

Laatst bewerkt:
Val ik jullie voor de laatste keer lastig met een tussenwandje.
Voor de 6e FishHold:
452 6eHold.jpg

Al de korven met losse planken zijn nu ook geplaatst. Die op de achterste wand is voor de laatste 7e.
453 6eHold.jpg

Dan kan ik nu de afsluitende wand in gaan inmeten. Die moet net als de eerste 2 wanden volledig passend onder de dekbalk komen. Met de 2 afgesneden oren.
De losse oren die in het boven deel van de romp komen hebben gelijk een voordeel: ze vormen een richtpunt en een geleiding als ik beide delen op elkaar plaats.
Gr. Peter

Dit is echt mooi geworden
Wat is dit een perfectie zeg. Veel te mooi en te goed voor een gewone modelbouwer. Fijn dat je ons laat delen in die vreugde!
Hartelijk dank voor de complimenten, Stephan en Jean. en de likes van de anderen.
Wanneer ik naar de oude Saga tekeningen kijk, pag. 28, post #547, met de doorlopende visruimen, dan denk ik soms: is het niet een beetje overkill.
Maar van de andere kant, net als de huidige trawlers, het was min of meer een visfabriek. En voor de periode dat ze op zee was moest de vis toch bewerkt en opgeslagen worden.
Gr. Peter

Back